Почетна » Амерички ККР постао сувласник Блица и НИН-а

Амерички ККР постао сувласник Блица и НИН-а

од admin
0 коментар

 

Аxел Спрингер, издавач бројних медија попут таблоида Билд, дневних новина Велт, утицајних портала Бизнис Инсајдер и ,Politico.eu од августа 2019. више није у већинском власништву породице Шпрингер.

Како је у августу пренео Ројтерс, из америчког инвестиционог фонда ККР – који је до прошле године био већински власник Н1 канала – саопштили су да су купили 43,54 одсто удела, чиме су претекли власницу Фриде Шпрингер која сада има 42,6 одсто. Према договору, међутим, ниједна важна одлука не може да се донесе без њене сагласности како би се „осигурао континуитет у вођењу компаније“ основане 1946. године и чија је вредност процењена на 6,8 милијарди евра.

Један од главних разлога за купопродају, како су навели из ове компаније, јесте њихова намера да постану водећи светски провајдер дигиталног садржаја, у чему ККР има „значајну експертизу“, те је зато постао њихов „стратешки и финансијски партнер“.

Аxел Спрингер, заједно са швајцарском компанијом Рингиер, поседује Ringier Axel Springer Media која преко више ћерки-фирми послује и у Србији као издавач медија – недељника НИН, дневног листа Блиц, издања Блиц жена, портала Блиц Онлине, Ноизз, Жена.рс, Пулс Онлине, форума Ана.рс, видео платформи Блиц ТВ и Клип.рс, магазина Оригинал који је покренула фондација Новак Ђоковић и часописа Елевате компаније Air Serbia.

Да би могли да уђу на тржиште Србије, ККР и Аxел Спрингер тражили су одобрење Комисије за заштиту конкуренције, која је у децембру куповину одобрила оценивши да „ниједно од друштава ККР Групе није активно у Србији на истом тржишту као Аxел Спрингер“. Другим речима, Аxел Спрингер неће имати монопол.
Борба за превласт

Како стоји у решењу Комисије, интерне процене Рингиер Аxел Спрингера за 2018. годину које им је компанија доставила, показују да у укупном броју продатих дневних новина у Србији, Блиц има 10-20 одсто удела. Већи број продатих примерака има једино Информер (20-30 одсто удела), док су му конкуренти Вечерње новости, Курир, Српски телеграф и Ало који сви имају по 10 до 20 одсто удела у укупном броју продате штампе, док Политика заузима 5 до 10 одсто тржишта.

Када је реч о периодичној штампи, односно специјализованим часописима, недељницима и слично, Аxел Спрингер „држи“ чак 50-60 одсто тржишта у Србији, и то пре свега са часописима намењеним женској публици – Блиц жена и Блиц пулс. Од укупног броја примерака, часописи економске и политичке садржине, у које спада и недељник НИН, заузимају од 20 до 30 одсто удела.

По броју продатих примерака у категорији женских часописа, Рингиер Аxел Спрингер се у Србији такмичи са издањима Цолор Пресс Групе у власништву Велибора Ђуровића и Роберта Чобана – Сцандал, Свет, Стар, Хелло, Глориа, Сторy – која доминирају на домаћем тржишту са 50-60 одсто удела. Лепа и срећна, часопис који издаје Адриа Медиа Гроуп Игора Жежеља, заступљена је на тржишту са 5-10 одсто удела.

У сегменту часописа са економском и политичком садржином, конкуренти НИН-а су Недељник (30-40 одсто тржишта), фирме које издају Печат и Време имају по 10-20 одсто удела, док Публисхер ДОО, издавач листа Експрес, има 5 до 10 одсто.

И на тржишту штампања дневних новина, Рингиер Аxел Спрингер доминира са својом штампаријом АПМ Принт која штампа 70 до 80 одсто дневне штампе – у мањој мери за своје потребе (Блиц), а у већој мери услужно (овде се штампају и Информер, Ало и Курир).

Конкуренти су им штампарија Борба – где се од дневних новина штампају Данас и Вечерње новости – као и штампарија Политике, у којој се штампа истоимени лист. Обе заузимају по 10-20 одсто тржишта.

Према подацима Рингиер Аxел Спрингера, ова компанија има и највећу зараду од реклама у штампи (20-30 одсто од укупне зараде), иза тога са нешто мањом зарадом су издања Адриа Медиа Гроуп и Цолор Медиа Интернатионал, док фирме које су издавачи Српског телеграфа, Новости и Ало најмање приходују од реклама.

Марија Вучић    Раскрикавање

Можда ти се свиди

Оставите коментар