Почетна » Железничка станица у Крагујевцу „ругло“, возови „јуре“ између 27 и 58 км на сат

Железничка станица у Крагујевцу „ругло“, возови „јуре“ између 27 и 58 км на сат

од Други Пишу
0 коментар

Четврити је град по величини у Србији, а има железничку станицу и пругу као неко од забачених села у Србији. Железничка станица у Крагујевцу већ дуго је оронула и запуштена. Да тако више неће бити, актуелна градска власт обећавала је још прошле године, али се ништа није померило с мртве тачке. Малобројни путници станицу описују као најгору у централној Србији и питају се када ће и они моћи да се возе брзим пругама које се најављују.

Културно добро – споменик културе Србије, железничка станица у Крагујевцу данас је руина. Изграђена је пре 137 година и тада је имала и спрат. После земљотреса остало је приземље. Један шалтер је довољан за малобројне путнике, тоалет за њих не ради 25 година, графити свуда, чекаоница је мања од оне у Лапову, а клупама недостају даске.

Путници су незадовољни због лоших услова на железничкој станици у Крагујевцу, спорости возова и због њиховог кашњења. Путнички воз од Краљева до Лапова иде два и по сата, односно 34 километара на сат, у просеку.

„Железничку станицу не заслужујемо зато што је прљава и не одржава се. Нема тоалет, нема ништа, нема лавабоа, нема воде, неуређен WЦ, не одржава се. Хигијена нула“.

„Ругло. Ругло. Најгора станица у централној Србији“.

„Превоз немам од села до овде. Разочарани смо скроз“.

„Ми немамо WЦ пољски. где да идемо? Тамо преко пруге?

„Ово је најгора станица што може да постоји, у околини. Ви овде немате ни WЦ, ништа немате. Никакве услуге. Возови касне. Два дана иду, пет дана не иду“.

Инфраструктура железнице није одговорила на упите редакције Н1 о станици. Градоначелник Крагујевца Никола Дашић је у априлу прошле године обећао грађанима да ће у току 2022. кренути реконструкција станице.

„Предузеће мислим да се зове Инфраструктура железнице. Сада је при крају реконструкција железнице Нови Пазар, а прва следећа у Србији је железничка станица у Крагујевцу. Можда у току лета већ крену радови, али је сасвим сигурно да ће до краја године почети са њеном обновом“, казао је тада Дашић.

Пре пет дана Дашић је на питање Н1 одговорио да он није надлежан за то питање.

„Железничка станица је под Железницама Србије, тако да се нисте обратили на праву адресу „, казао је Дашић.

Културно добро из 1886. године мора остати у изворном изгледу, каже струка.

„Тако да се она данас не налази у завидном стању и ја могу да кажем да пре три године они су се нама обратили са пројектом, Инфраструктура железнице, са пројектом текућег одржавања самог објекта у смислу, пре свега, столарије и неких других елемената али без наших услова, а и тај премер и предрачун је био са неким радовима који су нама били неприхватљиви, као што је уградња ПВЦ столарије и нешто слично, што је на објекту из 19. века апсолутно неприхватљиво“, истакао је директор Завода за заштиту споменика културе Крагујевца Ненад Карамијалковић.

Чекаоница железничке станице се не греје. Пећи на угаљ су уклоњене пре 20 година. Путници се смрзавају. У Шумадији возови се не крећу 200 на сат, као на деоницама пруга на северу Србије, већ они „јуре“ 27 на сат, између Краљева и Крагујевца. Пруга Крагујевац-Лапово је реконструисана, али је просечна брзина путничких возова и даље 58 км на сат. Све власти су 40 година обећавале електрификацију пруге која повезује исток и запад Шумадије. На обећању је и остало.

насловна фото: принтскрин Н1

Милан Никић    Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар