У недељу, 18. марта у вечерњим сатима догодила се саобраћајна незгода у Радничкој улици, на саобраћајној петљи Моста на Ади у којој су учествовала два путничка аутомобила и аутобус ЈКП ГСП „Београд“.
Анализом догађаја и расположивих информација, СОС синдикат ГСП „Београд“ је одлучио да се обрати јавности и укаже на одређене чињенице које битно утичу на безбедност саобраћаја, без намере да на било који начин утврђује кривицу било кога од учесника саобраћајне незгоде нити унапред прејудицирамо нечију одговорност.
Наиме, оно што је СОС синдикат ГСП „Београд“ више пута указивао, тражио од руководства ГСП „Београд“ и обраћао се надлежним органима, јесте да се у аутобусима ГСП-а не налази прописана опрема од значаја за безбедност саобраћаја. У конкретном случају, према информацијама које имамо са лица места, аутобус који је остао у квару на непрегледном месту није имао прописану опрему, а пре свега сигурносни трогуао који је морао да буде постављен на удаљености од 10 метара, с обзиром на то да се ради о насељеном месту. На тај начин, осим укључена сва четири показивача правца, возач није имао избора да на други, безбедан и прописан начин, обележи аутобус који је остао у квару. То је могло да утиче на друге учеснике у саобраћају да брже и боље уоче аутобус који стоји у месту и јасно им покаже да је возило неисправно на путу и као такво заустављено у крајње десној саобраћајној траци.
СОС синдикат ГСП „Београд“ истиче да се у великој већини возила ГСП-а не налази прописана опрема и то: сигурносни троугао, комплети за пружање прве помоћи (у зглобном возилу морају да будуу по два), чекићи за разбијање стакла у случају опасности и светлоодбојни прслук, већ се од целокупне опреме једино налази апарат за гашење пожара у почетној фази. Због тога су возачи принуђени да се сналазе како знају и умеју, па тако неретко користе картоне, пишу рукама по прљавом стаклу или чак обележавају гранама дрвета и пањевима аутобус да је у квару, о чему сведоче и фотографије које смо добили са терена. О свему томе је врло добро упознат извршни директор за саобраћај ГСП-а Златомир Анђелић, који сноси пуну одговорност зашто саобраћајни погони немају ову опрему и зашто возила излазе у саобраћај без ње. Возачи ГСП „Београд“ ризикују не само високе новчане казне у случају контроле од стране саобраћајне полиције, већ и знатно већу одговорност у случају саобраћајне незгоде као што је ова, али и неретко ризикују своју безбедност и свој живот када им аутобус остане у квару на путу, нарочито у приградским насељима и ноћним сатима, где нема или је врло слаба јавна расвета, пут није адекватно осветљен, а они морају да импровизују разним приручним и помоћним средствима не би ли другим учесницима у саобраћају дали до знања да су у квару.
СОС синдикат тражи од извршног директора саобраћај Златомира Анђелића да поднесе оставку, јер очигледно не ради свој посао и није га брига за безбедност грађана и возача ГСП-а, као ни за материјалну штету која настаје због оваквих пропуста и недостатка опреме. Јавно питамо и директора компаније Жељка Милковића због чега не ради свој посао, да ли зна да возила ГСП-а излазе у саобраћај без ове опреме, и како то да за многе друге ствари које нису од интереса за боље функционисање превоза има новца, а за нешто што је суштински битно за безбедност саобраћаја – нема и нико за то не одговара.