Портал Нова.рс открио је детаље кривичне пријаве против бившег министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горана Весића, у којој се наводи да је станична зграда Железничке станице отворена иако су одређени радови и даље били у току, а о томе није било обавештено Одељење републичке грађевинске инспекције.
Горан Весић је у четвртак приведен, а суботу му је након саслушања одређен притвор до 30 дана. Зграда Железничке станице у више наврата је реновирана, а иако је власт од самог почетка трагедије у Новом Саду тврдила да надстрешница није рађења, судећи по кривичној пријави против осумњичених, извесних радова на њој је било.
Међу осумњиченима је и бивши министар који је поднео оставку услед притиска јавности због трагедије. Портал Нова.рс дошао је у посед кривичне пријаве против Весића, односно шта је, према тврдњама тужилаштва, морао да зна пре отварања Железничке станице у Новом Саду.
У временском периоду од 25. маја 2020. до 1. новембра 2024. у Новом Саду и Београду, у стању када су могли да схвате значај свог дела и управљају својим поступцима, у својству службених лица, свесни да непоступањем по прописима и техничким правилима о мерама заштите могу изазвати опасност за живот и тело људи па на то пристали, олако држећи да услед тога неће наступити смртна и тешка телесна повреда код више лица, те свесни забрањености свог дела, изазвали опасност за живот и тело људи не поступајући по прописима и техничким правилима о мерама заштите. Они су то учинили на тај начин што су:
„Осумњичени Горан Весић, у периоду од 26. октобра 2022. до 1. новембра 2024. године, и осумњичена Анита Димоски, у периоду од 13. децембра 2021. до 1. новембра 2024. у Новом Саду и Београду, у својству службених лица и то – осумњичени Горан Весић, као министар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а осумњичена Димоски као в.д. помоћник министра, која је била задужена за праћење Пројекта реконструкције, модернизације и изградње пруге Београд-Суботица-државна граница (Келебија), а Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре било финансијер поменутог пројекта који обухвата реконструкију, доградњу и адаптацију станичне зграде Железничке станице у Новом Саду – непримењујући своја овлашћења из делокруга послова државне управе, 5. јула 2024. омогућили пуштање у рад вестибила крила Б станичне зграде Железничке станице у Новом Саду. И то тако што о отварању вестибила крила Б, којем су обоје лично присуствовали, и о даљем раду и коришћењу истог од стране путника, за време док су се и даље изводили радови на реконструкцији и адаптацији станичне зграде Железничке станице, па све до 1. новембра, о предметним радовима нису обавестили грађевинску инспекцију, која се налази у саставу министарства, а ради спровођења инспекцијског надзора и ради утврђивања од стране грађевинске инспекције да на објекту зграде Железничке станице постоје недостаци који угрожавају безбедност његовог коришћења и околине“, наводи се у наредби о спровођењу истраге и додаје:
„Затим, да није извршен технички преглед објекта и да за наведени објекат није издата употребна дозвола, као и ради примене једне или више мера из надлежности Одељења Републичке грађевинске инспекције, иако су знали да су грађевински радови и даље у току, да исти до 5. јула 2024. године нису били пријављени од стране инвеститора ‘Инфраструктура железнице Србије’ а.д. Београд, пре почетка извођења радова сходно Закону о планирању и изградњи“.
Даље се указује на још пропуста у поступању осумњичених.
„Затим, да у складу са Законом о планирању и изградњи, није извршен технички преглед станичне зграде ради утврђивања подобности објекта за употребу и за гарантовање безбедности путника и других лица, сходно Закону безбедности у железничком саобраћају, као и да за рад станичне зграде од стране министарства није била издата употребна дозвола у складу са Законом о планирању и изградњи, на који начин је путницима и другим грађанима било омогућено коришћење вестибила крила Б исте зграде, као и простора испред улаза све до 1. новембра, када је дошло до обрушавања надстрешнице“, наводи се.
Шта пише у делу пријаве који се односи на Јелену Танасковић
Портал Нова.рс имао је увид и у део пријаве који се односи на Јелену Танасковић.
„Осумњичена Јелена Танасковић, у периоду од 7. маја 2024. до 1. новембра 2024. године, у Новом Саду и Београду, у својству в.д. генералног директора ‘Инфраструктура железнице Србије’ а.д. Београд, као инвеститора у Пројекту реконструкције, модернизације и изградње пруге Београд-Субота-држава граница (Келебија), који пројекат обухвата и реконструкцију, доградњу и адаптацију станичне зграде, као лице одговорно за законитост његовог рада, 5. јула 2024. године омогућила је пуштање у рад вестибила крила Б станичне зграде Железничке станице, којем је и лично присуствовала, иако није била извршена пријава радова од стране инвеститора пре почетка извођења радова, а грађевински радови на станичној згради и даље су били у току“, наводи се у кривичној пријави.
Даље се указује на следеће.
„Нити је у складу са Законом о планирању и изградњи извршен технички преглед станичне зграде Железничке станице ради утврђивања подобности објекта за употребу и за гарантовање безбедности путника и других лица, нити је за рад станичне зграде била издата употребна дозвола, на који начин је путницима у железничком саобраћају и другим лицима било омогућено коришћење вестибила крила Б станичне зграде, као и простора исред све до 1. новембра када је дошло до обрушавања надстрешнице“, наводи се у кривичној пријави.
Подсетимо, пад надстрешнице Железничке станице у Новом Саду догодио се нешто пре 12 часова, 1. новембра. На лицу места страдало је 14 особа, прошле недеље је 15. жртва подлегла тешким повредама.
Tanjug/Marko Đoković