Након што је Странка слободе и правде саопштила да су Железнице Србије на четири деонице брзе пруге Београд – Нови Сад, због „лоше геометрије колосека“, наложиле машиновођама да брзину воза са 200км/х спусте на 160км/х, редакцији Н1 јавила се читатељка која је „Соколом“ данас путовала 50 минута, уместо 32 колико је предвиђено редом вожње.
Читатељка портала Н1 чије је име познато редакцији, рекла нам је да је у одласку на време кренула из Београда, касно стигла у Нови Сад, а у Новом Саду ушла у воз који је каснио 55 минута у поласку.
„Кад сам кренула из Београда кренула сам на време, али је воз каснио да стигне у Нови Сад преко 20 минута, значи 24 минута смо каснили од станице Нови Београд до станице Нови Сад, а у повратку из Новог Сада ја сам ушла у воз који је био на станици, требало је да кренем у 12, ја сам ушла нпр. око 11.52 и воз је кренуо у 11.55 на моје велико чуђење што је кренуо раније“, испричала нам је.
„Међутим, чула сам неког клинца који прича: ‘ја се извињавам, требало је у 11, али ево сад стићи ћу до један, пола два итд’ – то је тај мали који се извињавао за интервју, и тек када сам изашла из воза, иако је мени била исправно очитана карта као да је воз за 12 сати, ја сам на оном дисплеју видела да је то воз заправо који је требало да крене у 11, али кренуо је 55 минута касније и стигао 74 минута касније“, додала је она.
„Тако да возови не иду на време, пошто би требало да крене у пун сат, па да стигне тамо, па да се одмори, па да крене назад у пун сат. Али они касне, они путују много дуже и онда не стижу да држе тај ритам“, закључила је.
Инфраструктура Железница Србије: Кашњења од три до пет минута
Из „Инфраструктура железница Србије“ у међувремену је потврђено да је 10. јануара 2023. године, на две локације на брзој прузи Београд – Нови Сад смањила је брзину возова са 200 на 160 км/х, из превентивних разлога.
Како се наводи у саопштењу, реч је о двоколосечним деоницама укупне дужине три километра, Стара Пазова – Инђија и Бешка – Карловачки Виногради, где је брзина возова смањена за 40 км/х. Због овога путовање брзом пругом између Београда и Новог Сада траје свега три до пет минута дуже, наводе из „Инфраструктуре железница Србије“.
Из тог предузећа подсећају да је брза пруга Београд – Нови Сад још увек у гарантном року, и да је извођач радова у обавези да отклони недостатке на железничкој инфраструктури, уколико се докаже да су они последица извођења радова.
ССП: Лагане вожње због „лоше геометрије колосека“
ССП је раније данас саопштила да су Железнице Србије 10. јануара, на четири деонице брзе пруге Београд – Нови Сад, због како су навеле „лоше геометрије колосека“, наложиле машиновођама да смање брзину воза.
Како пише у допису Железница, у који је ССП имао увид, лагане вожње наложене на деловима пруге између Старе Пазове и Инђије, као и на делу од Бешке до Карловачких Винограда.
До овакве одлуке је дошло јер су машиновође пријавиле лупање и подрхтавање гарнитура на поменутим деоницама уз напомену да је саобраћај по пројектованим брзинама небезбедан, истиче се у саопштењу ССП-а.
„Србија Воз“: Могућа кашњења и отказани поласци
“Србија Воз“ је на свом сајту саопштио да је дошло до сметње на инфраструктурним капацитетима на делу пруге Сремски Карловци-Петроварадин, која за може имати за последицу закашњења возова на релацији Београд Центар – Нови Сад.
У току дана је саопштено и да воз који данас полази из Новог Сада за Београд Центар у 13 часова и из Београд Центра за Нови Сад у 14 часова „изузетно неће саобраћати због техничких разлога“.