Почетна » Кружи СМС превара – шта брзо урадити уколико отворите линк и оставите податке

Кружи СМС превара – шта брзо урадити уколико отворите линк и оставите податке

од Други Пишу
0 коментар

Грађанима Србије поново стижу СМС поруке наводно од Поште Србије, где се захтева потврда адресе на одређеном линку у Сафари прегледачу, како би им пакет стигао. У питању је фишинг порука, а из Поште Србије упозоравају грађане да не отварају линкове, али и саветују шта одмах да ураде уколико су направили такву грешку и оставили своје податке.

Из Поште Србије кажу да су обавештени о најновијем покушају злоупотребе логотипа и имена Поште Србије у лажним СМС порукама и да је случај одмах пријављен Националном ЦЕРТ-у.

Објашњавају да је у питању фишинг превара (покушај крађе података грађана), да мејлови и поруке стижу са адреса и садрже линкове ка страницама које нису у власништву Поште Србије, а да се тражи уплата новца путем платних картица.

Грађанима саветујемо да буду опрезни, да не отварају линкове у примљеним мејловима и да не уносе своје податке. Уколико ипак открију податке са платне картице, неопходно је да се одмах обрате банци како би картица била блокирана и издата нова, а уколико открију корисничко име и лозинку неопходно је да лозинку у што краћем временском периоду промене, наводе.

Пошта Србије на овај начин не комуницира са корисницима и уколико они добију мејлове или поруке сличне садржине – да не поступају на начин како се тражи од њих, кажу из Поште за портал Н1.

Препорука корисницима је да не отварају поруке овог типа и да не посећују линкове који су наведени у њима, пошто ти линкови воде на лажне странице. Једини легитимни линк ЈП „Пошта Србије” налази се на линку: хттпс://поста.рс/.

Пошта Србије од корисника никада не захтева овакав начин плаћања за испоруку било које врсте пошиљака, наглашавају из Поште.

Како кажу, и раније су у више наврата евидентирали покушаје злоупотребе имена и лога Поште којим се грађанима лажним и преварним мејловима, СМС порукама, порукама путем платформи за комуникацију или преко друштвених мрежа, сугерише да треба да изврше одређену уплату у циљу испоруке извесне пошиљке, и који садрже линкове ка преварним страницама које нису у власништву ЈП „Пошта Србије. „Пошта Србије има усвојена интерна документа, у складу са Законом о информационој безбедности, по којима поступа у оваквим ситуацијама. Сваки од ових покушаја преваре пријављен је Националном ЦЕРТ-у“, наводе.

Како додају, у циљу едукације и помоћи грађанима Србије, уколико постоје било какве недоумице, доступна је страница Онлајн безбедност на корпоративном сајту Поште Србије на овом линку, као и Контакт центар на бројевима телефона 0700 100 300 и 011 3607 788, који је, како наводе, на располагању радним данима од 8 до 20 часова и суботом и недељом од 8 до 15 часова.

О свим пријављеним покушајима преваре злоупотребом имена и лога Поште Србије, Пошта редовно обавештава јавност и кориснике путем корпоративног сајта, као и на званичним профилима на друштвеним мрежама Фејсбук, Инстаграм и ЛинкедИн, додају из Поште.

Shutterstock/LDprod

Јелена Петровић   Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар