Свако возило јавног градског превоза могло би да има „свог“ контролора карата, а путници би у возило јавног градског превоза требало да улазе искључиво на предња врата.
Ово је решење које се још разматра, а заправо је део некадашње праксе у ГСП која никада није трајно заживела. Идеја је да у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили шверцовање, пише Курир.
То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу засад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.
Ово се могло и наслутити изнедавног дописа Секретаријата за јавни превоз који је стигао градским и приватним превозницима, у којем пише да ће апарати за оверу карата бити размештени како би се „уредио проток путника у возилу“. На основу овога, да се наслутити да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.
И из новооснованог предузећа за наплату превоза недавно су поручили да путници неће моћи да уђу на предња врата ако нису купили карту. Ова идеја није нова, о њој се причало још пре десетак година, а покушај да теорија оживи у пракси прошао је неславно. Врата на аутобусима била су обојена у зелено и црвено како би наводили људе где да улазе, а где да излазе, али то је само створило велике гужве и незадовољство путника.
Уколико улазак на предња врата градског превоза постане правило у наредним месецима, сигурно неће ићи „глатко“, а извесно је да ће бити оних који ће желети да уђу у аутобус без карте, без обзира на број кондуктера који буде унутра.
Ilustracija/Foto: Ioannis7 / Shutterstock.com
5 коментари
Budale!To da bude u zemlji Srbiji,nema šanse.Možete očekivati tuče po autobusima u najblažem slučaju…a nedaj bože da neko nekoga ubije zbog pišljive karte.Treba raditi na savesti naroda,a ne nikakvom silom…silom se odgovara na silu!Ima i drugih rešenja…najprostije…da svi zaposleni bez obzira dali idu ili ne koriste gradski prevoz plaćaju GSP nadoknadu za javni prevoz.Nivovoj,našoj deci,studentima,đacima prevoz nora biti obavezno besplatan!To su naša deca,budućnost Srbije!Nažalost našu,nema mudrih,iole pametnih u našoj državi!
Da plaćamo kartu za autobuse koje čekamo po 20-30 minuta i smrzavamo se?? Sramota
I pored togabsto ih cekas 20-30 min, ne jednom sam.na pocetnoj sacekao injutarnjim satima da po 2 polaska.se preskacu, a autobusi stoje na stanici kazu vouaci nije moj termin. Pa.racunaj 2x po 10 min kad ja da krecem.na posao a da mogu da racunam na taj gsp a i.na to da necu zakasniti.
Kad cena mesecne karte bude srazmerna ovim jadnim platama, sigurno ce vise ljudi placati. Ovako na silu nista od toga
To u zemlji Srbiji neće to tako moći.