Предлог да контролори Бусплуса могу у јавном градском превозу сами да штампају прекршајне налоге и на лицу места кажњавају путнике без присуства комуналних полицајаца, узбуркао је страсти и на седници Скупштине града Београда.
Томе се оштро успротивио Зоран Алимпић (ДС).
– Овлашћена лица која смеју да легитимишу грађане и издају им прекршајни налог су само полицајац и комунални полицајац – тврди Алимпић.
Међутим, градски менаџер Горан Весић имао је другачије виђење ситуације.
– Електронски прекршајни налог је у складу са Законом о електронском потпису, односи се на све прекршаје, а не само на градски превоз. Измене које данас усвајамо су део Измена закона о прекршајима. Више од 50 одсто путника не плаћа превоз, а ово предузеће има губитак месечно и до 200 милиона динара – рекао је Весић.
Вест о новим надлежностима Бусплус конторлора измамила је и реакцију повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуба Шабића на његовом твитер налогу.
– Јесте да су оригиналност и маштовитост начелно лепе ствари али… – написао је Шабић
Novo u Busplusu:Kontrolor izdaje prekršajni nalog https://t.co/Z5sNd9oJ0F Jeste da su originalnost i maštovitost načelno lepe stvari ali..:(
— Rodoljub Sabic (@RodoljubSabic) September 8, 2016
Како би спречили да путници без карте користе БГ воз, на седници је најављено и да ће ускоро бити у функцији и рампе на улазу у станице, али и контролори који ће прегледати карте пре уласака у возило.
– У БГ возу се сваки дан вози 40.000 људи без карте. Затворићемо улазе, прво на Прокопу, Панчевачком мост и код Вуковог споменика који ће изгледати као светски метрои, а онда и на осталима. Ставићемо рампе и блиндиране валидаторе, док ће контролори ван возила, пре вожње, контролисати карте. Из градског буџета сада се издвајају 24 милијарде динара за ГСП „Београд“, а сад цемо то смањити. Набавићемо школске аутобусе, јер су деца у приградским насељима приоритет – рекао је Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз.
Дуња Тулимировић Блиц