Почетна » Нова економија: Кафа скупља од 1. јула

Нова економија: Кафа скупља од 1. јула

од Други Пишу
0 коментар

Компанија Атлантиц Гранд обавестила је Комисију за заштиту конкуренције о планираном повећању цена кафе, „сходно повећању цене сирове кафе на светској берзи“, потврдили су за Нову економију у овој институцији.

Цена кафе од 1. јула „сасвим извесно“ биће виша у малопродаји, објавили су недавно медији, позивајући се на незванична сазнања. По тим наводима, нове ценовнике су већ добили велепродавци, док још није познато у којој мери ће се поскупљења прелити на крајњу цену на рафовима.

Из Атлантик групе, која однедавно држи све најпопуларније брендове кафе у Србији, укључујући и „гранд“ кафу и „дон кафу“, нису одговорили конкретно на питања Нове економије да ли ће и за колико подићи цене. Међутим, одговори Антимонополске комисије не остављају сумњу у то да ће кафа у Србији ускоро бити скупља.

У Атлантику кажу да „и даље послују у окружењу високих цена сировина и услуга, а у случају кафе то је углавном услед слабије бербе, логистичких проблема с пристизањем бродова, мале расположивости кафе на споту и инволвираности фондова на берзама“.

Конкретно, наводе да код врсте кафе „арабика“ имају логистичке проблеме у достави кафе из Бразила, због чега је испорука каснила од краја прошле године, па су „фондови искористили мањак“ и подигли цене на берзама, док код „робусте“ постоји проблем неповољних временских услова у Вијетнаму и Индонезији, као и цене транспорта.

У Атлантику наводе да су до сада „кроз континуитет криза“ настојали да заштите потрошаче од „драматичних поскупљења“, а на уштрб сопствене профитабилности. Па ипак, у овој компанији нису одговорили на питање када су последњи пут подигли цене кафе и за колико, као ни да ли су повећавали (или планирају да повећају) цене кафе и на осталим тржиштима на којима послују, а не само у Србији.

Ова питања су тим важнија што је Атлантик група од пре три месеца преузела свог главног конкурента у Србији, компанију Штраус адриатик (Страусс Адриатиц), чиме је постала једини релевантан играч на тржишту млевене црне кафе. Тако је уз Гранд кафу и Бонито, Атлантик постао власник брендова кафе Донцафе и Ц кафа.

Ову трансакцију је претходно „условно“ одобрила Комисија за заштиту конкуренције у Србији, будући да заједнички тржишни удео фирми Атлантик и Штраус у Србији достиже чак 60 до 70 одсто, подсећа Нова економија.

Shutterstock/Boyloso

Нова Економија/Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар