Прави узрок све већег незадовољства грађана и све лошије реализације реда вожње јесте првенствено недостатак возача, указали су из СОС синдиката у ГСП “Београд”, поткрепљујући то подацима о оствареном броју полазака што демантује наводе које је недавно изнео председник самосталног синдиката ГСП “Београд” Зоран Антић.
СОС синдикат је сматрао да је важно да се саопштењем обрате јавности са циљем објективног информисања о стању градском превознику, додајући да председник Самосталног синдиката заступа став менаџмента ГСП-а када каже да је узрок за смањен број возила на улицама, “некаква гужва и смањена проточност саобраћаја“, а да су чињенице другачије.
Антић је, коментаришући незадовљство грађана због слабијег полазака линија то објаснио све већим гужвама у граду И слабијим протоком саобраћаја, указао да се одлив возача смањио јер у ГСП-у има побољшања у условима рада И закључио да би предузеће било умного бољој финасијској ситуацији када би наплата карти била боља.
Из СОС синдиката су оценили да су примедбе суграђана на нередовност, кашњења и изостајања полазака возила јавног градског превоза, посебно на аутобуским линијама, потпуно оправдане.
“Дешава се да само у једном саобраћајном погону ГСП-а дневно буде редуковано и до 15 смена возача услед недостатка људства, што аутоматски значи исто толико мањи број возила ГСП-а на улицама града. Када на то узмемо у обзир све учесталије кварове и отказе услед техничких разлога, а веће и системски планиране набавке нових возила у претходним годинама није било, немогуће је постићи да се ред вожње оствари, због чега трпи велики број грађана главног града. То показују званичне статистике Секретаријата за јавни превоз и ЈКП ГСП „Београд“, па је тако реализација реда вожње у погледу броја остварених полазака на појединим линијама ГСП-а једва 85 одсто, што значи да се 15 одсто од укупног броја планираних полазака уопште не оствари, некада и по више полазака једни за другим” објаснили су из СОС синдиката.
Говорећи о техничкој исправности возила, председник Самосталног синдиката ГСП, господин Антић, демантовао је да у саобраћај излазе технички неисправна возила и да се ГСП-у „гледа кроз прсте“ када је у питању исправност возног парка.
“Нажалост, истина је другачија и возила ГСП-а излазе у саобраћај са разним недостацима који су видљиви и просечном грађанину који користи превоз. Од кварова као што су неисправност стигнализације, недостатак опреме за безбедност саобраћаја (готово ниједно возило у ГСП не поседује сигурносни троугао), дешавају се и озбиљнији кварови и недостаци али се и поред тога возила упућују у саобраћај како би се задовољила форма”, упозорили су из СОС синдиката.
Они објашњавају да се таква возила касније искључе из саобраћаја али да у евиденцији остаје као да су на улици а грађани се питају зашто нема превоза. Они су истакли И да је возачи И даље напутају ГСП, да их је ове године отишло тачно 170 а да се на десетине њих припрема за одлазак у иностранство, а све то због услова рада који се нису нимало побољшали.
“Возачи у ЈКП ГСП „Београд“ и даље раде и по шест дана у недељи, да се неретко дешава да се време недељног одмора које је по закону прописано, не поштује, као и да не могу да користе своју паузу од пет минута на терминусима, због редова вожњи који не прате реалну саобраћајну слику, због чега може бити угрожена и безбедност путника и свих учесника у саобраћају, односно већи су изгледи за настанак саобраћајне незгоде” навели су они.
Када је реч о решењима везаним за побољшање наплате возила, из СОС синдиката су подсетили да ти послови нису у надлежности ГСП, већ Града Београда као оснивача и власника ГСП-а.
“Самим тим, у рукама градске власти су сви механизми у циљу побољшања наплате карата и контроле путника, па тако ГСП нема никакву ингеренцију да се бави тим сегментом. Нажалост, градско руководство нема системско решење за овај проблем, односно ништа се озбиљније не ради на том пољу” навели су из овог синдиката.
Као ништа мање битан податак, који јавност има право да зна, из ГСП наводе да узрок лошег пословања ГСП-а није лоша наплата карата већ лоше руководство”
“Није лоша наплата узрок проблема у пословањау јер ГСП добија субвенције града Београда које сваког месеца надомешћују недостатак прихода у наплати, већ нерационално коришћење постојећих ресурса и политички а не стручно изабрано руководство градског превозника, које је само у последњих неколико месеци донело одлуку о пријему десетинама запослених који нису из основне делатности ГСП-а, па тако поред одлива стручног кадра из редова возача, аутомеханичара, бравара, аутолимара, аутоелектричара, инжењера и многих других, у ГСП „Београд“ имамо чак 11 координатора у кабинету генералног директора, који и не знају које су им дужности и обавезе, а којима је просечна плата и изнад 90.000 динара” закључио је СОС синдикат у свом саопштењу.
А. Поповић Данас