Теме којима су се до сада бавиле су Душко Радовић и његово стваралаштво, затим путовање у књижевности, хорор приче, толеранција, кажу уредница и преводитељка Ана Пејковић и књижевница за децу Јасминка Петровић. Сем њих две, у иницијативу је укључена и дизајнерка и илустраторка Ана Петровић.
“Циљ иницијативе Поход на Мјесец, коју реализујемо уз помоћ Фондације Јелена Шантић, јесте рад у школи – обрада ове приче, која се иначе ради у петом разреду основне школе, кроз више различитих предмета и из неколико другачијих визура, да би се ђацима предочило богатство саме приче, али и све могућности и стазе које воде из једног књижевног дела”, кажу Пејковићева и Петровићева.
Циљна група су ђаци виших разреда основне школе, али и наставници, библиотекари и други педагози који раде с децом, а сама идеја им је да им понуде инспирацију и метод који би могли да развијају и у другим областима и са другим фокусом.
Када је реч о образовању за време пандемије, саговорнице истичу да је она отворила многе изазове за школство – пре свега је изазвала огромну фрустрацију код свих учесника – деце, наставника и родитеља.
“Одузела је деци једну од фундаменталних одлика образовања – а то је социјализација. Ми бисмо рекли да су наставници и друго особље показали пре свега колико су жилави и спремни на прилагођавање и промене, да су деца показала изненађујуће стрпљење и дисциплину, а да је Министарство просвете могло да боље реагује и искористи време летњег распуста да јасније и боље испланира прво полугодиште у условима онлајн наставе”, истичу саговорнице.
Због пандемије се планови ове иницијативе одвијају знатно спорије него што су очекивале.
“Већ дуже време настава се одржава у прилично отежаним условима – скраћени часови, онлине настава, све већи број заражених, како међу запосленима у школи, тако и у породицама ученика. Уобичајена рутина у школском животу готово и да не постоји. Поред свих редовних обавеза, додатне активности је тешко спроводити. Наставници су преоптерећени, а ученици презасићени”, додају саговорнице.
Овај пројекат раде уз стручну помоћ наставника српског језика – Марије Димитријевић и Жељка Тешића.
“У жељи да ученицима дочарамо раскош Ћопићеве приповетке „Поход на Мјесец“ намера нам је да је повежемо са више наставних предмета. Као полазну основу узимамо књижевни текст, а затим проналазимо различите правце за размишљање и стварање (физика и астрономија, етнологија, драма, визуелна уметност и сл.). За разумевање приповетке користимо посебно осмишљену игру за ову прилику. Уз много покрета, индивидуалног и тимског ангажовања, жеља нам је да ученици искуствено доживе атмосферу из Ћопићевог дела”, додају оне.
Њихова идеја је била да се пројекат реализује уживо, али уколико се пандемија не стиша у догледно време, мораће да коригују начин реализације даљих активности.
Медиа & реформ центар Ниш Промени.рс