Како се наводи у саопштењу, кампања, која ће трајати до новембра ове године, обухватиће низ акција донирања хране пред „Национални дан давања“, као и током самог дана који се већ традиционално одржава 9. октобра.
У Србији, на граници апсолутног сиромаштва живи седам одсто становништва, односно, готово пола милиона људи. У ризику од сиромаштва је готово четвртина популације (23,2%). Многи од ових грађана Србије зависе од донација хране које су тренутно недовољне, док се према проценама у Србији дневно баца два милиона килограма хране.
Упркос томе што се храна све више донира, а произвођачи хране и трговци желе да донирају вишкове хране народним кухињама, банкама хране и добротворним организацијама, количина хране која се донира и даље чини само мали део у укупном вишку јестиве хране доступне у Србији. Решење овог проблема је у ближој сарадњи свих укључених актера.
Према анализи коју су спровели Форум за одговорно пословање и Коалиција за доброчинство, донације хране у Србији би могле да буду увећане на годишњем нивоу за вредност од близу 160 милиона динара (на укупно 700 милиона динара), уколико би био укинут ПДВ на донације хране.
Када је у питању утицај на животну средину, подаци УН Агенције за храну и пољопривреду (ФАО) указују да је уништавања хране један од највећих загађивача ваздуха са осам одсто учешћа у укупној емисији гасова који изазивају ефекат стаклене баште на глобалном нивоу.
Кампањом „Спасимо храну, спасимо хуманост“ желимо да допринесемо повећању донација хране за најугроженије и смањењу бацања хране која је још увек безбедна за људску употребу. Очекујемо велику подршку грађана, компанија, организација цивилног сектора и медија и позивамо све да се укључе“ рекла је Ана Кошел, директорка Фондације Ана и Владе Дивац.