Почетна » Nikodijević: Njihova saobraćajna rešenja su korisna za Beograd

Nikodijević: Njihova saobraćajna rešenja su korisna za Beograd

од admin
0 коментар

Delegacija Grada Beograda obišla je Odeljenje za saobraćaj u Buenos Ajresu i sa predstavnicima tog grada zaduženim za javni prevoz razgovarala o načinu njegovog funkcionisanja, kao i o rešenjima koja bi bila primenjiva u Beogradu.

U delegaciji Grada Beograda su predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević, načelnica Gradske uprave Sandra Pantelić i pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević.

Nikodijević je rekao da upravo javni gradski prevoz pruža brojne mogućnosti za saradnju Beograda i Buenos Ajresa.

– Buenos Ajres je višemilionski grad u kojem su integrisane sve vrste saobraćaja. Imali smo prilike to da vidimo i da, shodno tome, u budućnosti možda i koristimo neka njihova iskustva. Pored podzemne železnice, u Buenos Ajresu postoji jedan veoma interesantan vid saobraćaja, a to je metrobus – naveo je Nikodijević.

On je objasnio da metrobus podrazumeva autobuse koji se kroz uži centar grada i kroz gusto naseljeno gradsko jezgro kreću zaštićenim i posebnim trakama, bez zadržavanja i ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja. Time se, naveo je Nikodijević, umnogome poboljšava protok gradskog prevoza kroz najuže delove grada.

– U gradu koji ima više od deset miliona stanovnika apsolutno dobro su usklađeni i autobuski i automobilski saobraćaj i biciklističke staze koje se rade na svim rutama kroz centar grada, i to je ono što i Beograd radi u poslednjih nekoliko godina. Cilj nam je da u budućnosti na svim važnijim saobraćajnicama imamo biciklističke staze kojima će se biciklisti neometano kretati. Imali smo prilike da vidimo kako u istorijskom, urbanom jezgru Buenos Ajresa, koje je staro više stotina godina, danas izvode radove kako bi zadržali to staro jezgro, ali i omogućili brzi protok saobraćaja. To je ono što je nama veoma interesantno, jer je u Beogradu veoma teško širiti saobraćajnice u užem delu grada – naveo je Nikodijević.

On je podsetio i da je za narednu godinu Grad Beograd planirao nabavku 100 novih autobusa, a naveo je i da je nakon rekonstrukcije Slavije i Ruzveltove omogućeno da Kaf-ovi tramvaji mogu da se kreću po svim saobraćajnicama, što do sada nije bio slučaj. Nikodijević je rekao i da će Grad Beograd uskoro nabaviti i nove tramvaje, ili reparirati stare.

– Verujem da će Beograđani u veoma bliskoj budućnosti imati mnogo komforniji saobraćaj u gradu – zaključio je Nikodijević.
Pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević naveo je da je u Beogradu jedino reformisano gradsko javno preduzeće upravo GSP „Beograd”, zbog čega je današnji razgovor sa zvaničnicima Buenos Ajresa bio veoma koristan.

– Imali smo priliku da sa predstavnicima Buenos Ajresa koji se bave javnim prevozom porazgovaramo o tome kako su uspeli da njihov javni prevoz bude održiv. U komparaciji sa onime što se dešava u Beogradu, videli smo da imamo dosta sličnosti i da se sistem naplate radi identično – i u Buenos Ajresu se koristi Busplus kao sistem naplate, čak se i njihovo preduzeće tako zove, a kartice za javni prevoz se kupuju na trafikama – rekao je Milosavljević i dodao da je razlika u sistemu validiranja, jer je u Buenos Ajresu obaveza da svaki putnik koji koristi autobus, mora da uđe na prednja vrata gde se pored vozača nalazi validator.

Autobusi, kako je dodao, ne kreću dok se svi putnici ne validiraju, čime se obezbeđuje stoprocentnost naplate prevoza.

– Ukoliko želimo da imamo efikasniji javni prevoz, praksa u Beogradu mora da se promeni, a to je da svi koji koriste javni prevoz, moraju i da ga plaćaju – naveo je Milosavljević.

Predmet analize i razmene iskustava bila je i oblast vezana za javne garaže, parkiranje, kao i korišćenje alternativnih vidova prevoza poput biciklizma.

– Ono gde je Beograd u prednosti u odnosu na Buenos Ajres jeste sistem naplate i organizovanja parkiranja. U Buenos Ajresu se i dalje koristi sistem plaćanja preko automata, te su zvaničnike Buenos Ajresa posebno interesovala naša iskustva vezana za tu oblast. Takođe, intenzivna je politika pretvaranja centralnih gradskih ulica u pešačke ili delimično pešačke zone, kao i izgradnja podzemnih garaža – naveo je Milosavljević.

ALO! Izvor vesti

Можда ти се свиди

Оставите коментар