Почетна » ЗЛФ: Малолетници на мети реклама за коцкарнице,позив грађанима да се потпише петиција

ЗЛФ: Малолетници на мети реклама за коцкарнице,позив грађанима да се потпише петиција

од Жиг Инфо
0 коментар

У току Европског првенства у фудбалу, утакмице репрезентације Србије пратило је око 2,5 милиона гледалаца, али су и све друге утакмице биле изузетно праћене и имале милионски аудиторијум. Процене стручњака су да је у просеку око 11% малолетника пратило првенство, односно да је утакмице репрезентације Србије пратило око 260 хиљада малолетних лица, а друге утакмице преко 100 хиљада сваку. Ово значи да је, преко директних преноса РТС-а, стотине хиљада малолетника било изложено бујици реклама за кладионице и коцкарнице које су доминирале преносима РТС-а. У рекламним блоковима на Европском првенству у фудбалу, скоро свака друга реклама је била за игре на срећу.


Преноси Европског првенства у фудбалу су само пример за то како је наше друштво изложено огромном броју реклама за коцкарнице. Оне доминирају јавним простором на улицама и трговима. Обраћају нам се са билборда, са ТВ екрана, са националних фреквенција, из новина, са сајтова. Коцкарнице и кладионице практично су преузеле у потпуности свет спорта, спонзоришу читава национална првенства, клубове, репрезентације и велика светска или европска првенства, па чак и нашу олимпијску репрезентацију! Следећа на реду биће Олимпијада и све говори да ће то бити још један полигон за оглашавање коцкарница.

Србија има један од најлибералнијих закона о оглашавању игара на срећу који не ограничава рекламирање, осим малолетницима. Очигледно је да чак ни малолетници нису заштићени од ових реклама. Осим затрпавања најатрактивнијих спортских програма својим порукама, малолетничкој популацији се обраћају преко донација спортских терена основним и средњим школама на којима опет доминирају рекламе кладионица.

Научне студије показују да постоји директна веза између рекламирања и рапрострањености болести зависности од коцке. Што се коцкарнице више рекламирају, то је више патолошких коцкара. Посебно су осетљиви млади и сиромашни, што додатно повећава штетност по друштво. Према проценама, више од 300 хиљада грађана Србије има проблем са зависношћу од коцке.

Зелено-леви фронт је поднео Народној скупштини предлог измена закона како би се рекламирање коцкарница у потпуности забранило. На сличан начин на који је рекламирање дуванских производа или алкохола забрањено.

Позивамо грађане да потписом подрже ове измене закона којима се забрањује рекламирање коцкарница:

https://www.peticije.online/zabrana_reklamiranja_kockarnica_-_podrka_izmeni_zakona

Можда ти се свиди

Оставите коментар