Поједини власници кафића и ресторана у Новом Саду почели су да наплаћују чашу воде коју гости наруче уз кафу или неко друго пиће, пише новосадски Дневник.
Тренд наплаћивања воде по чаши усвојило је два до три одсто новосадских угоститеља, кажу у Удружењу угоститеља, и тај „производ” наплаћују око 20 динара.
Све то не би било проблем да већина људи није навикла да у кафићима затражи чашу воде која се не наплаћује – ону из чесме.
Како је рекао Драган Станојевић из Удружења угоститеља, упознати су с поменутом праксом, а разлог који су угоститељи навели је чињеница да гости имају навику да уз једно попијено пиће поруче и неколико чаша воде.
– Лично нисам за такав метод, али разумем колеге које су увеле наплату јер се константно дешава да гост на једно попијено пиће поручи неколико чаша воде које се не наплаћују – рекао је Станојевић, и додао да се у таквим случајевима може десити да нечија поруџбина чека.
– Уколико конобар стално одлази по ту чашу воде, не може се очекивати да сваки гост буде услужен на време.
То објашњење губи смисао ако се госту не предочи чињеница да тражену чашу воде мора да плати. Како пише новосадски Дневник, управо то се десило у два локала у ужем центру града, где су гости с рачуна сазнали да нису попили воду са чесме, него из аутомата или неког од водећих произвођача.
По речима Драгана Станојевића, на тај начин се људи доводе у заблуду јер добијају пиће које нису поручили па је питање колико та метода може помоћи угоститељима да реше наведени проблем.
– За потрошача то значи да, уколико од конобара не добије информацију да се чаша воде наплаћује, а на рачуну се нађе ставка коју није поручио, не постоји начин да докаже да је дошло до преваре – рекао је Младен Алфировић из Удружења за заштиту потрошача.
Лош глас се брзо шири
– Када тражимо чашу воде, не можемо да докажемо да смо мислили баш на воду из чесме и да нас конобар није упозорио на то да се вода плаћа. То је реч једног против другог, а у таквим ситуацијама пријава инспекцији неће имати никаквог ефекта.
Алфировић је додао да је најбоља казна такозвани лош глас.
– Када доживимо неку непријатност, сигурно се нећемо вратити на место где смо је доживели, а потрудићемо се и да упозоримо пријатеље и познанике. Самим тим, угоститељски објекат ће имати мањи промет и лошије ће пословати – каже он.
По његовим речима, оно што можемо урадити је да обратимо пажњу на то да ли угоститељ има ту ставку у ценовнику, који се мора налазити на сваком столу. Уколико то није случај, пријава инспекцији има основа.
У разговору с једним од власника угоститељског објекта који у понуди има воду из апарата, Дневник је сазнао да постоје и други разлози за увођење те ставке у мени. Наиме, тај локал има за циљ разноврсну понуду, па нуди пречишћену воду из апарата, коју наплаћује 15 динара чашу, али то не значи да гости не могу добити и чашу „чесмоваче”.
– Разлог за увођење воде из аутомата је разноврсна понуда и квалитет, а никако профит нити намера да наше госте обмањујемо. Могуће је да је конобар пропустио да укаже на то да постоје две могућности и да је зато дошло до забуне. Свесни смо да су људи навикли да поруче чашу воде из чесме која се не плаћа и потрудићемо се да нагласимо шта све имамо у понуди – обећао је власник поменутог локала.