Авион Владе Србије, „фалкон“ у коме се налазио премијер Србије Александар Вучић, због магле није успео да слети на београдски аеродром, сазнаје „Блиц“.
Авион је после 45 минута кружења изнад Београда, преусмерен за Ниш, где је и слетео.
Владин „фалкон“ стар је више од 30 година и већ одавно има репутацију „проблемитчног“ и „малерозног“.
Вучић је већ имао лоше искуство са овим авионом, а последњи квар догодио се априла ове године када је у њему био председник Србије Томислав Николић, због чега је отказана његова посета Ватикану.
Тада је званично саопштено да је дошло до квара на мотору, због чега настала права драма, али је касније установљено да је заправо проблем прилично бизаран: особље авиона просуло је кафу на инструмент-таблу, због чега су морали да се врате за Београд, потврђено је тада „Блицу“ у Влади Србије.
Сви проблематични летови владиног авиона
Како је „Блиц“ већ писао, због разних кварова на авиону, „фалкон“, који је произведен 1981. године, као и на другом владином авиону „лир џету“, 1991. произведеном, српски званичници су у више наврата имали проблема.
Због квара на „фалкону“, у децембру 2012. године тадашњи премијер Ивица Дачић није на време полетео са аеродрома „Никола Тесла“ на Кипар.
Квар је установљен тек када су премијер и делегација ушли у авион, па се чекала набавка новог дела, саопштили су тада надлежни.
Проблеми са владиним „фалконом“ забележени су и 19. новембра у Уједињеним Арпаским Емиратима, а први потпредседник владе Александар Вучић се вратио у земљу авионом шеика Мухамеда бин Заједа ал Нахјана.
Са истим авионом пет месеци раније имао је проблеме и ондашњи премијер Мирко Цветковић, који због квара летелице није отишао у Брисел на састанак министара економије и финансија ЕУ.
Проблем на владином авиону догодио се и 2. децембра 2010. када је Цветковић полетео у службену посету Бугарској, да би се вратио након што је пилот детектовао недозвољене потресе на летелици.
Нешто раније, у новембру те године, још један инцидент са „лир џетом“ догодио се приликом Цветковићеве посете Прагу, када је због проблема са уређајима за слетање по магли делегација морала да слети у Карлове Вари.
Августа 2010. приликом одласка министра одбране Драгана Шутановца у Багдад, уочи полетања уочен је квар на мотору „фалкона“, а пошто је квар отклоњен делегација је отпутовала у Багдад.
У марту 2011. министар спољних послова Вук Јеремић каснио је у повратку из Париза више од три сата, јер је пилот на писти уочио квар који су механичари потом отклонили.
Према раније саопштеним подацима авио-службе Владе Србије „лир џет 31а“ произведен је 1991, а „фалкон 50“ 1981. године.