Почетна » Нова књижица не вреди без старе

Нова књижица не вреди без старе

од admin
0 коментар

Новоустановљене здравствене картице падају на испиту у београдским домовима здравља. У документу нема броја картона, имена лекара, упозорења о болестима и алергијама, вакцинацији

ЕЛЕКТРОНСКЕ здравствене књижице, према најавама надлежних, требало би да смање задржавање на шалтеру и убрзају административну процедуру, али је у пракси ситуација савим другачија. Чека се још дуже, јер у новој картици здравственог осигурања нема броја картона, ни имена изабраног лекара па до уласка у ординацију прође доста времена. Зато је на преглед потребно понети и папирну здравствену књижицу, у којој се налазе сви ови подаци.

Према речима др Невенке Димитријевић, специјалисте опште медицине у ДЗ „Вождовац“, уз картицу здравственог осигурања се добија и ПИН, али није објашњено како и где се он користи. Она истиче да није јасно ни како би неко могао да злоупотреби туђу здравствену картицу, ако је свим сестрама које раде на пријему пацијента речено да она важи само уз личну карту.

– У новој здравственој књижици нема података о изабраном лекару, о броју здраственог картона, нити евидентираних медицинских упозорења да пацијент болује од неке болести на коју треба посебно обратити пажњу, као што је дијабетес – истиче др Димитријевић.

– Такође, на чипу нису евидентиране вакцинације и алергије на лекове, па се у хитним случајевима може направити велика грешка, ако пацијент није у могућности сам да упозори. Није познато ни да ли пацијента треба ослободити плаћања партиципације за преглед.

Наша саговорница истиче да тек кад се очитају подаци са чипа у систему се види да ли су уплаћени доприноси, а ако је пацијент променио послодавца, то није евидентирано. Иако је трајност картице десет година, наводи др Димитријевић, пацијентима није објашњено да то не значи да ће свих десет година имати и оверену књижицу. Она каже да зато често долази до немилих сцена када неко дође на преглед и сазна да му није уплаћено осигурање.

– Грађани, нажалост, нису упознати са наведеним проблемима са којима се могу суочити по доласку у здравствену установу – објашњава др Димитријевић.

– Скоро је немогуће, без старе здравствене књижице, пронаћи картон пацијента који дуго није био код лекара, а не зна име изабраног доктора. Знатно је продужено време евидентирања пацијената због очитавања и администрирања, па је дуже и чекање на преглед, што ствара незадовољство пацијента и нервозу.

Докторка Димитријевић наглашава да је важно да РФЗО има податке о својим осигураницима, али да је недопустиво да ове послове обављају запослени у здравственим установама. Она сматра да то треба да раде службеници Фонда.

ЗАКАЗИВАЊЕ

– Ови проблеми из праксе знатно продужавају чекање на преглед који је потпуно онемогућен уколико падне систем или нема струје – истиче др Димитријевић.
– Посебан проблем је заказивање прегледа. Према ИЗИС, приликом заказивања пацијенти дају и матични број, што нама ништа не значи, јер нам је потребно име лекара и број картона. Тако заказан преглед не даје сигурност да ће пацијент бити прегледан, уколико му здравстевна књижица није оверена, а он са тим није упознат, док се не очитају подаци у картици.

Б. Борисављевић   Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар