Након што је Телеком Србија избацио из своје понуде канале „Kitchen TV“, „Dečija TV“ i „Duck TV“, корисници ове кабловске телевизије који нису задовољни новонасталом променом 1. фебруара, одлучили су да раскину уговор. Једна од њих је и Београђанка Ана И. која је јуче отишла у једну од пословница Телекома, али ју је за шалтером дочекало непријатно изненађење – уместо да потпише захтев за раскид уговора, запослени су јој дали потврду о пријему рекламације.
„Када сам дошла да раскинем уговор, уместо да ми дају захтев за раскид претплатничког односа, понудили су ми потврду о пријему рекламације. Испада да се жалим на неку од њихових услуга, па пишу рекламацију. Наравно, одмах сам им објаснила да врло добро знам како фунцкионише процес раскидања уговора, па сам из торбе извадила захтев за раскид уговора. Када су видели да се разумем у то што тражим, без поговора су га узели и попунили“, прича наша саговорница.
Како објашњава, Телеком Србија покушава да незадовољне кориснике ‘намами’ да се предомисле у вези са одлуком о раскиду уговора.
„Дакле, сви они који желе да раскину уговор са Телекомом, а не знају како то иде, добиће папир за рекламацију уместо захтев за раскид уговора. Запослени ће на све начине покушати да вас одобровоље, да се предомислите, па ће вам можда и понудити неке олакшице, попусте како бисте остали њихов корисник. Међутим, потребно је само да тражите захтев за раскид уговора или да га једноставно понесете са собом. Можете на интернету наћи форму како треба да изгледа“, објашњава наша саговорница.
Ана истиче да зна за многе случајеве, када су запослени у Телекому враћали људе и нису им дозвољавали да подносе било шта, а камоли да раскину уговор.
„Мени, конкретно, уз овај папир уопште нису правили проблем. Знала сам шта желим и шта ми треба, дакле нема одлагања ситуације. Узели су папир, нису правили никаквих проблема, нити су питали разлог, само су уписали, скенирали и рекли да ће за недељу дана стићи одговор“.
Ана је, како прича, разочарана због обуставе емитовања кулинарског канала „Китцхен ТВ“, тако да је, наглашава, не занимају никакви компромиси.
„Можда ће ми понудии нешто, не знам ни сама шта, али не пристајем ни на шта. Нисам бесна, нити љута, једноставно не желим више да будем њихов корисник пошто нема тог канала који сам волела да гледам. Многе моје пријатељице ће урадити исто што и ја зато што су често пуштале деци „Дечији канал“ који је такође укинут. Дакле, нема љутње, једноставно ми више не одговарају“, каже наша саговорница.
Она уверава да је кључна ствар за сваког корисника који је покушао да раскине уговор, али није успео, да има захтев који може или сам да донесе или да тражи у пословници.
„Многи људи ни не знају да то треба, зато сам и желела да поделим своје искуство. Такође, морам признати да много зависи и од саме пословнице. Негде запослени одмах пређу на ствар, а негде забушавају и покушавају да те одврате од онога због чега си заправо дошао“.
Подсетимо, од 1. фебруара сви ТВ корисници Телекома Србије осталли су без три канала – регионалног кулинарског канала Китцхен ТВ, и дечјих телевизија Дечија ТВ и Дуцк ТВ. Незадовољни гледаоци покренули су потписивање петиције да се настави емитовање Китцхен ТВ у Србији.
Портал ТелеСрбија.цом навео је, поводом укидања три канала из понуде Телекома, да „иако то није наведено у обавештењу на сајту, корисници који нису задовољни променом имају право на раскид уговора без плаћања накнаде штете, у року од 30 дана од дана постављања обавештења, у складу са чланом 107. Закона о електронским комуникацијама“.
Foto: Dragan Mujan/Nova.rs, Privatna arhiva