Почетна » Промена плана: Булевар ће се ширити, али трамвај ипак неће ићи до Малог Мокрог Луга

Промена плана: Булевар ће се ширити, али трамвај ипак неће ићи до Малог Мокрог Луга

од Други Пишу
0 коментар

Иако најаваљивана, идеја о ширењу трамвајске мреже до Малог Мокрог Луга, према новом плану, је напуштена, пише еКапија.

Наиме, како се види из Плана детаљне регулације (ПДР) подручја уз Булевар краља Александра, између улица Устаничке и Партизанске, који је Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове ставио на рани јавни увид, предвиђено је смањење ширине регулације Булевара краља Александра, у просеку пет до десет метара обострано на обухваћеној дужини око 1.900 метара, пише еКапија.

Како се наводи у документу, реч је о планском решењу које је планирано важећом планском документацијом, а које до сада није реализовано.

„На овај начин повећава се корисна површина блокова за мешовите градске центре и умањује број постојећих објеката угрожених ширењем постојеће регулације саобраћајнице (дефинисано важећим плановима)“, пише у ПДР-у.

Планирана траса Булевара краља Александра је задржана уз мање корекције положаја њене осовине ради постизања оптималне геометрије.

„Развој јавног градског превоза путника овог простора планира се у складу са развојним плановима Секретаријата за јавни превоз према којима се не планира наставак трамвајске мреже дуж Булевара краља Александра ка Малом Мокром Лугу“, наводи се.

Као почетно-завршна станица трамвајске мреже на овом правцу заџава се станица Устаничка.

„У складу са тим, саобраћајница Булевар краља Александра планира се са профилом који садржи по две саобраћајне траке, разделно острво и обостране тротоаре са зеленилом. Линије аутобуске мреже дуж ове саобраћајнице се задржавају, а стајалишта планирају у оквиру предвиђених ниша“, пише у плану.

Саобраћајно решење секундарне саобраћајне мреже у потпуности је преузето из важеће планске документације (сем улице Бајдина, где је коригована оса саобраћајнице ради задржавања постојећег објекта спратности П+8) уз планирање додатне везе Булевара краља Александра са Улицом Народног фронта.

„Мешовити градски центри и становање дуж Булевара краља Александра планирани су у највећој мери у складу са важећим плановима, односно задржана су правила грађења и урбанистички параметри који су овим плановима дефинисани“, наводи се.

Наручилац израде плана је Служба главног урбанисте, носилац израде Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, а обрађивач Урбанистички завод Београда.

Рани јавни увид трајаће до 16. октобра.

Почетком 2020. године, Градско саобраћајно предузеће Београд предложило је проширење трамвајске мрже на 11 деоница у укупној дужини од 28,7 километара, а међу њима је била и траса Булевар краља Александра – Мали Мокри Луг, дужине 1.800 метара, подсећа еКапија.

Деоница трамвајске мреже од Устаничке до Малог Мокрог Луга уцртана је и у план шинских система Београда, који је објављен крајем 2021. године.

Foto n1

еКапија/Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар