Служећи се речником еколога само када настоје да оправдају своје интересне одлуке, надлежни у Градској управи тврде да ће нова локација аутобуске станице значајно допринети растерећењу саобраћаја центра града и смањити загађење ваздуха. Међутим, саобраћајне гужве и загађење ће се смањити тако што их више неће бити у центру града, већ на Новом Београду!
Која је саобраћајно-инфраструктурна логика развоја града? С обзиром да ће аутобуска станица, поред међуградског и међудржавног полазишта, бити полазиште и за приградске линије, улицама на Новом Београду прети закрчење и тотални хаос. Првобитним планом из 2004. године аутобуска станица на овом месту предвиђена је тек после изградње унутрашњег магистралног полупрстена и директним повезивањем станице са аутопутем, без изласка аутобуса на градске саобраћајнице. Уместо да се аутобуси са станице директно развозе на аутопут и обилазницу, Шапићеви визионари хвале се натписом на огради, којом су оградили градилиште станичне зграде, да је „аутопут иза ћошка“. Улица Јурија Гагарина једна је од најоптерећенијих градских саобраћајница и повезује више од 100 хиљада становника блокова са центром града. На Новом Београду, више од 20 улица је раскопано и крај радова се не назире. У шпицу се стварају велике гужве. Аутобуска станица креће са радом, а најављено је и рушење Старог моста. Другим речима, Новом Београду прети тотални саобраћајни колапс! Без икакве логике и консултације са струком, у напредњачком маниру се руши, буши, копа и раскопава, а незавршени пројекти проглашавају завршеним.