Почетна » Прокоп дан после

Прокоп дан после

од Други Пишу
0 коментар

Иако је данашње дугоочекивано отварање зграде нове главне железничке станице „Београд Центар“ (Прокоп) корак у позитивном смеру, оно о чему се мало говори у јавности је лоша повезаност Прокопа са линијама јавног градског превоза. Из тог разлога је удружење „Наша месна заједница“ покренуло Петицију „Повежимо Прокоп“ за бољу повезаност ове станице са другим деловима Београда.

Удружење “Наша месна заједница” у суботу, 21.10.2023. од 9 до 12 сати организује скупљање потписа за петицију “Повежимо Прокоп” на железничкој станици “Београд Центар” (Прокоп). Том приликом у сарадњи са удружењем “По мери метро” ће бити отворена покретна метро станица. Разлог ове акције је то што ће после свечаног отварања станичне зграде Прокопа проблем лоше повезаности станице са јавним градским превозом и даље остати.    Захтеви петиције су преусмеравање тролејбуса 40 и 41 тако да директно стају испред улаза у железничку станицу Прокоп чиме би се смањило пешачење путника који сада пешаче око 400  метара узбрдо до станице тролејбуса, набавка нових тролејбуса и измена плана изградње

Београдског метроа тако да линија 1 пролази кроз железничку станицу “Београд Центар” (Прокоп). Такође, предлаже се продужено време саобраћања постојећих аутобуских линија 34, 38Л и 40 тако да буде омогућен долазак путника на ранојутарње и касновечерње поласке возова што сада није случај, преусмеравање линије 51 тако да након Мостарске петље саобраћа до железничке станице, као и појачавање линија 36 и 34 са додатним аутобусима. Набавком нових тролејбуса са аутономијом на батерије би се станица Прокоп боље повезала, а био би обновљен и тролејбуски возни парк ГСП-а у којем су нови тролејбуси последњи пут
набављени 2010. године. Због неулагања у возни парк на линији 40 уместо тролејбуса све чешће саобраћа аутобус, док су трољејбуске линије 19, 21 и 22 скраћене и саобраћају до Славије уместо до Студентског трга.

Такође сматрамо да је неопходно да “Београд Центар” (Прокоп) као нова главна железничка станица буде повезан са другим деловима Београда и центром Београда првом линијом метроа. Ово је важно зато што је железничка станица у Прокопу пројектована да је дневно користи 40.000 путника из целе Србије, док се изградња Београдског метроа финансира од пореза који плаћају сви грађани Србије. Осим тога, ако би прва линија метроа саобраћала преко Прокопа тиме би била и изграђена станица код Универзитетског клиничког центра Србије и остварена веза са највећим болничким комплексом у Србији. На овај начин би се задовољиле потребе путника железнице чији број је у константном порасту. Сви који желе да нас подрже у борби за бољи градски превоз могу да потпишу петицију на линку:

https://www.peticije.online/peticija_poveimo_prokop#form

Можда ти се свиди

Оставите коментар