Почетна » Кенткарт ће и даље одржавати систем за наплату карата у јавном превозу, упркос Шапићевим најавама?

Кенткарт ће и даље одржавати систем за наплату карата у јавном превозу, упркос Шапићевим најавама?

од Други Пишу
0 коментар

Јавно комунално предузеће „Наплата превозне услуге Београд“ планира да фирми „Kentkart Southeast Europe“ додели уговор за експлоатацију и одржавање система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу путника.

„Наплата превозне услуге Београд“ објавила је обавештење о спровођењу преговарачког поступка без објављивања јавног позива, види се на Порталу јавних набавки.

Наводи се да је Кенткарт једини привредни субјект који може да пружи ту услугу зато што има сва ексклузивна права у смислу одржавања, развоја и унапређивања хардвера и софтвера у оквиру успостављеног Система за наплату карата и управљања возилима у јавном линијском превозу путника у Београду, преноси Нова економија.

То је, како се наводи, потврђено Изјавом о интелектуалној својини на софтверу и произвођачким правима хардвера, од 20.јануара 2023. године, пише у обавештењу где се објашњава зашто се набавка спроводи без јавног позива.

Фирма Кенкарт се и до сада (заправо више од десет година) бавила наплатом карата у београдском превозу, али је према изјавама које је на лето давао градоначелник Александар Шапић, Град био незадовољан како је приватник у обављао тај посао.

Секретаријат за јавни превоз је почетком 2021. године Кенткарту доделио уговор о јавно-приватном партнерству вредан 10,5 милијарди динара, за послове наплате карата у наредних 13 година.

Почетком септембра Шапић је најавио раскид уговора са том фирмом.

Град је на јесен основао и ново јавно предузеће „Наплата превозне услуге Београд“, које ће, како је писало у одлуци о оснивању, најкасније за годину дана преузети послове наплате карата у јавном превозу.

Из Секретаријата за јавни превоз су почетком октобра рекли за Нову економију да је Град власник опреме која је део система за наплату карата, а када се ради о софтверу, Београд „има право коришћења“.

Систем БеоГРАДСКА картица (стари БусПлус систем) се састоји из подсистема за наплату превозне услуге и подсистема за управљање јавним превозом.

Из Секретаријата за јавни превоз су Нову економију тада рекли да су ови системи повезани и да је њихово функционисање комплексно.

На питање о раскиду уговора, у октобру су навели да су преговори са компанијом Кенткарт у току, као и изналажење целисходног решења како би оба подсистема наставила са радом без прекида у континуитету и након преузимања дела послова који се тичу продаје карта у оквиру подсистема за наплату превозне услуге.

У обавештењу на Порталу јавних набавки које је објављено 25. јануара није наведен период на који би Кенткарту био додељен уговор, вредност посла, као ни који ће бити конретни задаци те приватне фирме.

Пише само да предмет јавне набавке обухвата услугу експлоатације, одржавања, подршке у функционисању и унапређење Система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу путника у Београду.

Нова економија

Можда ти се свиди

Оставите коментар