Почетна » Сутра је премијера решења за ГСП.

Сутра је премијера решења за ГСП.

од Други Пишу
0 коментар

Половином маја на снагу је ступио нови систем наплате карата за градски превоз, путем СМС поруке. Сада је на ред стигла и куповина месечних карата за јун, а велики број грађана одлучио је да то уради на неком од продајних места, како би карту добили у папирном облику. Продајно место на Новом Београду од јутрос је крцато. Чека се и по три сата. Слична слика је иста готово на свим пунктовима. То свакако нису једини проблеми који излазе на видело након једнострано раскинутог уговора са Кенткартом, јер оно што се сада зна је да контролора нема и даље, а да апликације за информисање о кретању превоза више не раде.

Гужва, нервоза, збуњеност, недовољна информисаност…Таква атмосфера влада у редовима на пунктовима које је Град Београд одредио за куповину карата за ГСП. Тако је градоначелник Александар Шапић у само неколико дана направио такав хаос у органзацији куповине карата да никоме ништа није јасно.

Оно што јесте јасно у овом тренутку је да контролора нема и да их неће по свој прилици бити до краја јуна. Иста ситуација је и са апликацијом и СМС сервисом за информације о доласку аутобуса које више не раде.

Екипу портала су на продајном месту на Булевару Михајла Пупина, код зграде општине, дочекали огромна гужва и нервозни људи, који сатима чекају у редовима за куповину.

Иначе, на истој локацији постоје два продајна места, па самим тим и два реда. Међутим, у једном, краћем реду, чекају старији од 65 година како би добили доживотну картицу.

На самом почетку дужег реда, само неколико корака до карте, грађани су посебно нервозни.

„Чекамо овде већ три сата“, кажу нам.

У реду су углавном старији грађани, поједини и са штаповима за ходање.

„Чекам сат и по времена и имам осећај да се ред упоште не помера“, каже нам старија суграђанка, негде на половини реда, а у томе није усамљена.

Тако један Београђанин сматра да под хитно мора да се осмисли нови систем.

„Ово је стварно малтретирање, ни сам не знам колико чекам. На шалтеру за продају ради један радник, ред се не помера, мора неки нови систем да се осмисли за нас који хоћемо да имамо папирну карту, више продајних места, не знам ни сам шта“, каже овај, видно бесан, Београђанин.

„Ја сам дошла овде у 10.45. Сада је подне. Па ви видите колико се чека“, додаје девојка испред.

А на самом крају реда грађани настављају да пристижу.

„Ја док дођем на ред, то сигурно неће бити у наредна два сата“, каже жена која је међу последњима који чекају на куповину месечне карте.

За то време, десетак грађана одустало је од куповине, барем за данас. Неки од њих вратиће се, кажу, сутра.

„Не могу више да чекам, не вреди, доћи ћу опет сутра ујутру“, каже старија суграђанка која одлази из реда.

Док се ред, наизглед, још увек не помера, кроз гужву се чује гласно постављено питање:

„Је л’ зна неко како ја могу да урадим ово преко поруке?“

„Ово је ред?“
Иначе, баш као и дневна, и месечна карта може да се купи преко поруке. Грађани који се одлуче на овај начин куповине, треба да пошаљу поруку садржаја „А30“ за зону А, „Б30“ за зону Б или „Ц30“ за зону Ц која заправо обухвата прве две зоне, на број 9011.

Карте за прве две зоне коштају 2.200, а за обе 3.300 динара.

Међутим, бројни грађани и даље су збуњени како се купује која врста карте, с обзиром на то да постоји чак 12 врсти карата које се купују преко истог телефонског броја. Да би избегли могућност да укуцају погрешан текст поруке, па самим тим и купе погрешну карту, неки од њих бирају традиционалнији начин да плате превоз – желе папирну карту.

Једна од грађанки која је желела да има папирну карту, а дошла је са дететом, прво је помислила да је погрешила место, јер није очекивала да ће толико људи у исто време доћи по карту.

„Чекајте, ово је ред за маркицу?“, питала је.

Због непостојеће контроле – чекају сатима

Поред огромних гужви, а по свему судећи премало продајних места, још један проблем у новом систему је контрола карата.

Наиме, контролора више нема, већ је најављено да ће се овим бавити комунална милиција, која ће проверавати и папирне карте, као и оне купљене путем СМС порука.

Међутим, њих нема. Чак ни на оним линијама у којима су контролори били редовни. Комуналну милицију нико није затекао.

Ипак, најављене казне брину грађане, па су због њих вољни да у реду чекају сатима.

„Знам ја да нема контроле, али биће милиције. Пре ћу да чекам, боље него да платим казну“, каже нам једна старија Београђанка.

„Немам ја да платим казну, нећу да ризикујем“, каже мушкарац иза ње.

Иначе, казна за „шверцовање“ у превозу је 5.000 динара. Ако се плати у року од недељу дана, казна ће бити преполовљена на 2.500 динара.

Хаос и у центру града

А како јављају читаоци портала Нова.рс, ни у центру града није ништа боље.

На основу снимка, који је реакцији Нова.рс доставио читалаац, може се видети да је и у Кнез Михајловој 6 ситуација иста.

„Лудница за карте за градски превоз. Повратак у деведесете“, каже нам Невен, који се такође налази усред овог хаоса.

Иначе, несносних гужви на продајним местима било је и јуче.

Проблемима нема краја
Још један „новопечени“ проблем је и немогућност провере када превоз долази. Наиме, како је пре три дана и званично истекао рок до ког је компаније Кенткарт испуњавала своје обавезе након што је Град Београд једнострано раскинуо уговор. Валидатори за очитавање карата поскидани су и раније, а грађани сада не могу да провере када им долази превоз – ни преко поруке, а ни преко апликације.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Дуња Марић    Нова

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар