Почетна » Возачи тротинета незадовољни правилником о регистрацији: Најављују протест

Возачи тротинета незадовољни правилником о регистрацији: Најављују протест

од Други Пишу
0 коментар

Александар Мијаиловић, председник Удружења возача тротинета, каже да се возачи спремају за протесте због правилника о регистрацији електричних тротинета, наводећи да се све ради како би се дестимулисала куповина и вожња тог возила.

Нови правилник о регистрацији електричних тротинета међу њиховим возачима и власницима изазива бројне недоумице. Ипак, по њему ће, уколико у саобраћају желе да учествују, морати да поступе најкасније до 15. јуна, када истиче рок за набавку налепница.

Дефиниција тротинета гласи – то је возило на два точка, које нема седиште, чија трајна номинална снага електро мотора није већа од 0,6кW, чија највећа контруктивна брзина не прелази 25км/х и чија маса празног возила не прелази 35 кг.

Саговорник Н1 наводи да велики део возила испуњава те критеријуме.

Мијајловић каже да је споран део „што немамо инфраструкуру за безбедну вожњу таквих возила“. „Углавном су то возила која немају суспензију и осветљење и која су такве конструкције да не могу да се возе по путевима. Услед недостатка инфраструктуре, мораће да се возе по путу, метар уз ивичњак, где је најгори део пута, није урађена ниједна припрема, док се с друге стране дискриминишу возила која испуњавају конструкцијски услове да могу да учествују у саобраћају на таквим путевима – возила са осветљењима, амортетизерима, сигнализацијом“, наводи саговорник Н1.

Како каже, возила која нису за такве путеве, „њих уз такве прописе терамо на путеве док оне који су за такве путеве, њима не дозвољавамо регистрацију“.

Оцењује да се овде све ради да би се куповина и вожња дестимулисале, док је супротно у развијеном свету, јер се ради о најеколошкијем превозном средству.

Идеално би било да видимо пример конструктора ове саобраћајне политике, како би они возили по старом делу града, каже Мијајловић.

Говорећи о техничкој документацији која је неопходна за регистрацију, саговорник Н1 каже да је велики број људи куповао половне тротинете или их је купио пре више година, неки су произвођачи нестали – но наме брендови, неки су довезени из иностранства. „Постоји само серијски број… Неки од дистрибутера ће тако повећавати снагу и карактеристике или смањивати да би било легално за регистрацију. Не постоји ништа као веродостојни доказ да су ти подаци тачни. Требало би за сваки модел тротинета да се иде на испитивање да бисмо знали да је та тврдња тачна. У супротном бисмо имали неку врсте политике где се неком верује, а неком не верује на реч“, истиче.

Иначе, правилник 5. априла ступа на снагу.

„Ми се спремамо за протесте, како бисмо показали да постојимо, да смо популација која се понаша по прописима и возимо одговорно тротинете“, додаје. Каже да се у медијима приказује мањина која се понаша неодговорно, а да велика већина није таква.

Подсетимо, у правилнику о начину издавања, вођења евиденција, изгледу и начину постављања налепнице за лака електрична возила објављено је детаљно упутство, као и изглед налепнице.

У захтеву за издавање налепнице треба навести личне податке (име и презиме, ЈМБГ, датум рођења, место рођења), податке о пребивалишту (место, поштански број, улица и кућни број, телефон, е-маил), као и податке о лаком електричном возилу (марка, трајна номинална снага електромотора, највећа конструктивна брзина, маса празног возила).

Уз захтев се мора доставити и техничка документација за лако електрично возило, из које се може утврдити марка возила, трајна номинална снага електромотора, највећа конструктивна брзина и маса празног возила.

Foto Printskrin

Н1/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар