Почетна » Нова школска реалност: Полицајци, психолози и „врлина и вредности“ пред ђацима

Нова школска реалност: Полицајци, психолози и „врлина и вредности“ пред ђацима

од Други Пишу
0 коментар

Како министарство планира да смањи насиље међу ученицима? Припремају измене закона. И док се закон не промени, уводе нову наставну активност – „врлина и вредности као животни компас“.

У школи ће их осим учитеља и наставника дочекати и полицајци, психолози и нова наставна активност. Требало би сви да уче о врлинама и вредностима.

„Суштина је да је то без предавања, описно оцењивање. Не утиче на школски успех. Ученици треба да буду релаксирани и да имају прилику да уче кроз неке активности. На пример, да погледају неки део филма, да продискутују о томе, да заузму нека становишта, бране неке ставове, да имају госте да постављају питања и да се упознају са неким стварима“, каже Елеонора Влаховић.

Још није јасно како ће ученици моћи да се определе за ове часове, а бивши министар просвете упозорава где ће бити проблем.

„Оно што је ту проблематично је ко ће то да предаје као и са свим другим изборним предметима једноставно је понудити их, а сасвим друга ствар испунити оно што се очекује. Свака школа би морала да има наставника који је обучен за то, ко зна шта тачно треба да ради, који има времена да то ради. Нисам сигуран колико ће школа бити у стању да испоручи то што је и понуђено“, наводи Срђан Вербић.

Представници синдиката, ипак, поручују да ствари не могу да се реше неколико дана пред почетак године.

„Ти предмети у сваком случају могли су да буду имплементирани у постојеће предмете. Сваки покушај Министарства просвете поздрављамо са циљем да оздрави овај систем, али мислимо да се једнократним решењима то не може урадити. Морамо да кренемо од почетка, а то је враћање достојанства запосленима у образовању“, наводи Добривоје Марјановић, из Уније синдиката просветних радника.

Министарство просвете припремило је и низ измена закона којима би се, како се наводи у саопштењу, образовни систем унапредио, а и смањило би се насиље међу младима. Предлаже се да од другог разреда оцена из владања уђе у просек, да је ученика могуће удаљити са наставе и до пет дана, појачани рад са децом која испољавају насиље, друштвено корисни рад, смањење рока за покретање дисциплинског поступка, као и смањење броја ученика у одељењу на максимум 28.

Foto printskrin N1

Жаклина Таталовић  Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар