Почетна » Пензионери смрзнути и бесни: Сатима чекали у реду, па остали без ваучера за одмор јер је пуштено премало комада у односу на тражњу

Пензионери смрзнути и бесни: Сатима чекали у реду, па остали без ваучера за одмор јер је пуштено премало комада у односу на тражњу

од Други Пишу
0 коментар

Пријаве за туристичке ваучере за одмор у Србији почеле су јутрос, а у року од неколико часова забележено је свих 100.000 пријава, колико је ваучера било у оптицају. Велики број грађана сатима је чекао у редовима испред пошти, али су остали без ваучера. Ипак, из Министарства туризма и омладине поручују да је постојећи модел најпоштенији начин поделе ваучера.

Министарство туризма и омладине саопштило је да је да су сви ови ваучери, чија је вредност по 10.000 динара, подељени у рекордном року.

Ипак, како је Данас јутрос писао, испред пошти су се направили редови, а многи грађани заузели су своје позиције и пре почетка радног времена, како би успели да се пријаве. Ипак, они који су дошли мало касније, остали су празних руку.

Многи који су чекали ред за ваучере били су непријатно изненађени, јер су на крају дочекали само обавештење да су све пријаве попуњене.

То је изазавало незадовољство код многих грађана, претежно пензионера, који су по хладноћи чекали напољу.

Такође, бројне жалбе ишле су и на рачун рада пошти, јер је у појединим радио само један шалтер и пријаве су ишле знатно спорије.

Како је за Данас испричала једна пензионерка из Раковице, испред једне поште у тој београдској општини огроман ред формиран је већ око 7 и 30 часова.

Она је додала да је испред улаза у пошту било око 70 људи, махом старијих.

„Организација је била катастрофална. Радио је један шалтер, задржавање по једном човеку је било 10 минута“, каже наша саговорница.

Она као проблем наглашава и то што су одређени људи дошли неприпремљени, односно без одговарајуће документације.

„Захтеви су се попуњавали на лицу места што је додатно одузимало време“, каже ова пензионерка.

Када је после сат и по времена чекања у реду испред поште успела да уђе унутра, како нам прича, радила су два шалтера, али је испред ње и тада било још око 30 људи.

„У 10 часова саопштено је да су сви ваучери подељени и тек онда је настало негодовање. Једна жена звала је инспекцију да пријави то што није радило више шалтера, из гужве је неко добацио да ће „сад опет Вучић да буде крив““, навела је наша саговорница.

Проблем је, како је додала, направљен јер је граница са приходима подигнута на 80.000 динара, а и то што су сада и студенти могли да се пријаве.

„Ово је био један општи хаос, али не одустајемо. Надамо се да ће нова подела ваучера бити у мају и да ћемо имати више среће у наредном извлачењу“, оптимистична је пензионерка са којом смо разговарали.

Како је за крај навела, она и њен супруг већ седам година користе ове ваучере и до сада су имали добра искуства.

Још једна пензионерка Н. О. са којом смо разговарали, дошла је око осам часова испред поште, а како нам прича, у реду је тада већ било око 100 људи.

„У 9.30 часова је нестало ваучера. Можда их је половина људи који су чекали добила. Било је људи који су дошли у 7.15х и опет остали без ваучера. Неки су дошли у 5.30х и чекали по мразу до 8х да се отвори пошта“, препричава ова пензионерка.

Ранијих година, како се присетила, за ваучере се могло пријавити и у приватним мењачницама, у којима могу да се плаћају рачуни.

„Још нису ни радиле поште у подавалским насељима, па су у нашу пошту у Јајинцима дошли људи из тих насеља, а радио је само један шалтер“, каже смрзнута и бесна пензионерка.

Државни секретар у Министарству туризма и омладине Урош Кандић осврћући се на незадовољство појединих грађана који нису стигли на ред да се пријаве, каже да је постојећи модел најпоштенији начин поделе ваучера.

„Свим грађанима је по транспарентним и једнаким условима омогућен приступ шалтерима свих пословница ЈП Пошта у целој Србији, тако да нема простора за било какве оптужбе о малверзацијама“, наглашава он у изјави за Данас.

Кандић наводи да су и очекивали да за врло кратко време грађани поднесу пријаве за свих 100.000 ваучера.

„Било је очекивано, имајући у виду огромно интересовање које је посебно изражено сваке године у првом контигенту доделе“, истиче он.

Кандић верује да ће у наставку године бити још ваучера.

„Искрено се надам да ћемо у складу са буџетским могућностима, у наставку године, грађанима понудити још серија ваучера, како због великог интересовања и грађана и угоститеља, али и користи овог система по развој домаћег туризма“, наводи он.

Милан Ристић из удружења „Моја Србија“ за Данас истиче да је то удружење у више наврата захтевало од Владе Србије да се одмах на почетку акције пусти 250.000 ваучера, а да се касније, по потреби, пусти мања, додатна количина.

„По нашој анализи, коју смо још пре пар година упутили Влади Србије, потреба за ваучерима у Србији је на нивоу око 270.000 комада. Прошле године је пуштено у оптицај укупно око 300.000, али је око 40.000 остало неподељено. Нажалост, због малог износа (5.000 динара) и од тих 260.000, преко 50.000 није искоришћено. Грађани који су узели ваучере на крају нису отпутовали“, објашњава он.

Ристић сматра да је неопходно да се одмах пусти још најмање 150.000 ваучера.

„Пре свега јер су угоститељи принуђени да зову све госте који су резервисали смештај, за целу годину, и да провере да ли треба да чувају те резервације или не. То је беспотребан проблем јер држава угоститељима рефундира новац тек 45 дана након обављене услуге, без обзира када је предат формулар за ваучер“, каже наш саговорник.

Систем поделе је такође упитан, сматра он, јер како додаје, Пошта Србије није идеално решење за предају формулара.

„Замислите како су се у почетку осећали шалтерски радници кад пензионери дођу са питањем „шта можете да нам понудите на Златибору или у Сокобањи?“. Подела ваучера путем туристичких агенција донела би домаћем туризму једну потпуно нову вредност – факултативне излете, обиласке и слично. Након повећања смештајних капацитета, који се десио у претходних девет година, сада је битно да се размишља о побољшању садржаја“, наглашава Ристић.

Што се тиче вредности ваучера од 10.000 динара, он објашњава да је подела ваучера у почетку уведена као субвенција за развој домаћег туризма, а не као социјална подршка.

„Помоћ грађанима да оду на одмор је секундарна добит од ове акције. Тренутна вредност од 10.000 динара је сасвим довољна да подстакне некога да део свог одмора проведе у Србији. Постоје смештаји где брачни пар са два ваучера може отићи и на седам дана без икаквих додатних улагања, и то на дестинацијама попут Златибора или Златара. Али, опет наглашавам, није циљ да грађани летују само користећи ваучер, већ да буду подстакнути да оду на одмор, а сваки одмор подразумева и неке трошкове“, наводи Ристић.

Glavna pošta: Foto: čitalac Danasa/privatna arhiva

В. С.   Данас

Можда ти се свиди

Оставите коментар