Почетна » Врњачка Бања купује Деда Мраза у јуну, цена – до 5 милиона

Врњачка Бања купује Деда Мраза у јуну, цена – до 5 милиона

од admin
0 коментар

 

Деда Мраз набављен у јуну коштаће Врњачку Бању између пола милиона и пет милиона динара, што је законом прописан распон цена за јавну набавку мале вредности.

Наручилац овог посла веома је прецизан када је реч о “предмету набавке”.

“Деда Мраз у седећем положају, алуминијумска конструкција офарбана технологијом прашкастог премаза боје злата, висок најмање 150 центиметара, тежине 80 килограма са клупом у боји злата”, пише у конкурсној документацији Општинске стамбене агенције Врњачка Бања.

Ако, међутим, неко у Србији случајно има сличног Деда Мраза, нека обрати пажњу на то да постоје још неки предуслови за победу на тендеру.

 

“Деда Мраз је потребно да буде осветљен лед ланчаницима топло беле боје… По конструкцији на бради додати украсни мотиви боје злата, каиш боје злата. Додатни ефекти-програмирање боје и интервала мењања боје анимирајућег светла из топлог у црвено са дуал цолор ланчаницима”, стоји у конкурсној документацији, за случај да буде дилеме око тога какав тачно Деда Мраз треба Врњачкој Бањи.

Наручиоца јавне набавке, Општинску стамбену агенцију у Врњачкој Бањи питали смо зашто је неопходно да се новогодишњи украс набавља у сред лета, и зашто мора да буде баш такав каквог су га детаљно описали у конкурсној документацији, па су чак на 23. страни ставили и слику коју смо објавили – али одговоре нисмо добили.

Ненадић: Изненађујуће кратак рок за понуде

Запитали смо се да ли изузетна прецизност у опису новогодишњег украса, уз пратећу фотографију жељеног изгледа Деда Мраза упућује на то да је јавна набавка Врњачке Бање “скројена” према мери за неког одређененог понуђача.

На крају крајева, управо је “Пиштаљка” пре четири године на примеру тендера за набавку чувеног новогодишњег осветљења у Београду показала како је могуће искључити друге понуђаче из трке.

 

“Тендер је био такав да је на њему могла да победи само једна фирма. Наиме, у конкурсној документацији београдског јавног предузећа “Јавно осветљење” тражени су светлећи украси идентични онима са фотографија из каталога грчке фирме “Фотодиастаси”, чији је једини дистрибутер у Србији фирма “Кип лајт” (Кееп Лигхт), која је и добила овај велики посао, открила је “Пиштаљка”.

Немања Ненадић, програмски директор организације “Транспарентност Србија” за Нова.рс каже да у случају “Деда Мраза из Врњачке Бање” не треба на основу слике из документације одмах сумњати на “намештање набавке”.

“Уколико слика потиче из нечијег каталога, може се сумњати да је на делу дискриминација понуђача.

Уколико је, међутим, дата као идејно решење, може бити прихватљив део конкурсне документације, од користи за понуђаче који, рецимо, немају на лагеру тражену робу, али могу да је произведу или набаве”, објашњава Ненадић.

Њему ипак упада у очи веома кратак рок који је потенцијалним учесницима набавке остављен да доставе понуде.

 

“Набавка је расписана 4. јуна а завршава се 12. јуна, што је веома мало времена за некога ко, рецимо, нема у поседу такав новогодишњи украс, али би могао да га увезе или направи према спецификацијама”, упозорава Ненадић на могуће сужавање круга учесника набавке, што такође представља дискриминацију понуђача и може бити разлог за жалбу и евентуално поништење поступка.

Како ће се окончати јавна набавка светлећег, златног Деда Мраза са клупицом биће познато у петак, 12. јуна тачно у подне, када истиче рок за достављање понуда.

Само сат времена касније биће изабран победник ове јавне набавке – учесник који понуди најнижу цену.

Милица Рилак    Нова.рс

Можда ти се свиди

Оставите коментар