Почетна » Пет изборних тема на којима Вучић тражи победу у првом кругу

Пет изборних тема на којима Вучић тражи победу у првом кругу

од admin
0 коментар

 

Грађани Србије ће на биралишта поново изаћи за нешто више од четири месеца, када их очекују “три у један” избори. Дакле, градски, парламентарни и председнички. Иако се још очекује коначна одлука опозицоног блока који чине Странка слободе и правде, Демократска и Народна странка, све су прилике да ће сви најзначајнији политички актери изаћи на ново одмеравање политичких снага. С обзиром на то да преговори око изборних услова нису донели готово никакав напредак, та борба ће се водити у врло неравноправним условима, а власт и опозиција ће избором главних тема покушати да приволе бираче на своју страну и покушају да разбуде дугогодишње апстиненте.

Таргетирање и хваљење

Кад је власт у питањутеме којима ће пред јавност неће се битно разликовати од оних које чујемо готово свакодневно. Таргетирање опозиционих противника свим могућим средствима и прљава кампања са једне стране, а са друге хваљење постигнутим резултатима. У паузама можемо да очекујемо још неки рат око мурала ратним злочинцима и остале сличне теме.

Политиколог Бобан Стојановић сматра да ће кампања пред нама пре свега бити председничка.

“Једна целокупно заокружена кампања у лику Александра Вучића. Као што никад нису имали кандидате ни за шта осим Вучића, тако ће бити и сада, посебно јер Вучић трчи ту главну трку. И наставиће исто да раде што и до сада. Под један, ту је бесомучна прича о БДП-у, расту, аутопутевима, метроу. Под два, ту је прљава кампања против опозиције која им представља проблем – брутална сатанизација свих, ударање испод појаса и бесомучно малтретирање бирача ван великих градских средина”.

Извршни директор Цесида Бојан Клачар сматра да је власт свакако у бољој позицији.

“Што се власти тиче мислим да ће кампања бити углавном позитивна из угла грађана, а два су разлога за то. Први је што су се људи уморили после две године короне, лоших вести, трауме и борбе и треба им добрих вести. А друго је то што је овој власти највећи адут да у кампањи промовише оно што су урадили. Нагласак ће вероватно бити на економији, зато што бирачима могу да понуде и неке резултате. Вероватно ће бити говора о БДП, сигурно нас чека и отварање неке фабрике, могуће и пруге Београд – Нови Сад, али и Клиничког центра. А грађане и даље то највише занима: економија, нова радна места, побољшање стандарда. Адут власти је и то што ће све те позитивне поруке ићи преко Александра Вучића, који има добар рејтинг, а гласачи власти га третирају као човека од поверења”.

Тој слици свакако доприносе и разговори председника Србије са највишим државним званичницима, између осталог и најављени сусрет са председником Русије Владимиром Путином.

Шта су нам узели и шта ће нам узети

Опозицији, како наводе, не преостаје ништа друго него да буде опозиција. То значи да критикује.

“Опозиција ће се свакако бавити корупцијом, криминалом, критиком Вучића и СНС-а, неким својим предлозима и слично, али у оваквим изборним условима чиме год да се баве – немогуће је доћи до бирача и очекивати неке промене. Зато ми делује да и друге кампање и нивои избора морају бити у служби избора у Београду, иако то није праведно према остатку Србије, али то су реалне околности и то је тако, каже Бобан Стојановић.

Поред критике, тема опозиције ће бити и екологија, загађење животне средине и долазак Рио Тинта.

“Опозиција ће највероватније ићи у негативну кампању, то ће углавном бити критика власти, што на крају крајева опозиција и треба да ради. Очекујем да ће као тема опозиције бити све оне афере које су до сад открили, мислим на Савамалу, Јовањицу, Крушик, а не искључујем могућност да ће открити још неку. Коалиција око Не давимо Београд највероватније ће акценат, као и до сада, ставити на екологију, животну средину, одржив развој… ПОКС и ДСС имају препознатљиву тему којом се нико не бави – долазак монархије”, наводи Клачар.

Замке негативне кампање

“Није да ни СНС неће имати негативни део капмање, али ће она бити таргетирана на одређеним људима. Међутим, замка у коју опозиција може да упадне јесте та да у својој махом негативној кампањи не понуди гласачима макар неку наду, да постоји решење или алтернативно решење за оно што ради СНС. Уколико кампања буде потпуно негативна, одлази у деструкцију, а то се знатно одражава на излазност. А ниск аизлазност никако не одговара опозиција, пре свега у Београду”, каже Клачар.

Јелена Јеловац   Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар