Власници малих пумпи у Србији до 15. марта чекају одговор надлежних министарстава на захтев за повећањем марже са садашњих 13 на 18 динара по литру дизела, уз надокнаду губитака због њеног ограничења, а у супротном ће бити принуђени да незадовољство радикализују, рекао је власник пумпе „Пласт петрол“ Зоран Зечевић.
Он је рекао да поседује једну пумпу у Српској Црњи и да би му било тешко да је затвори иако послује са губитком, јер је у тој малој средини једини који има и мењачницу и кафић где се окупљају млади.
„Очекујемо да надлежни имају слуха да реше проблем, иначе ћемо бити принуђени да радикализујемо незадовољство“, рекао је Зечевић за Бету.
Додао је да његова пумпа прави губитке јер је маржа коју је држава ограничила на 13 динара по литру, недовољна да покрије трошкове, те да је био принуђен да прода земљу да би финансирао рад пумпе.
Зечевић је рекао да у Србији од 1.560 пумпи Нафтној индустрији Србије (НИС) припада око 315, а остале су у приватном власништву и углавном су у сеоским срединама, „ослоњене“ на пољопривреднике, али да они не могу да продају дизел по повлашћеној цени од 179 динара јер га сами купују по 191 динар за литар.
Навео је да су због тога изгубили значајан део купаца, што је смањило промет, а тиме и зараду.
Власници пумпи су од Министарства рударства и енергетике, Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде и Министарства унутрашње и спољне трговине тражили да се повећа маржа са садашњих 13 динара на 18 динара, јер је 18 износила и пре две године када ју је држава „сасекла“ на седам динара по литру.
Маржа од 18 динара, која је важила пре две године, формирана је, како су рекли, на тржишту.
После извесног времена држава је повећала маржу са седам на девет динара, па на садашњих 13 динара по литру, али то није довољно да се покрије раст плата запослених, које су два пута кориговане у протекле две године, а цена струје је чак четири пута повећавана.
Власници пумпи су на прошлонедељном састанку са ресорним министарствима затражили и да им држава надокнади губитке, настале у протекле две године, као што помогла фирмама за време пандемије корона вируса.
На састанку је затражено и да се реши проблем употребе пољопривредне картице којом се остварује право на повлашћену цену дизела од 179 динара, јер гласи на доносиоца, а не на власника земље.
Они тврде да се тај документ злоупотребљава тако што остале категорије купаца позајмљују картице од пољопривредника и тако купују гориво по повлашћеној цени, што додатно утиче на пад промета на малим пумпама јер се на њима то не може остварити.
Foto N1