Почетна » Јеремић: Почела примена „француско-немачког“ споразума, већ прва последица би могла баснословно да кошта Србију

Јеремић: Почела примена „француско-немачког“ споразума, већ прва последица би могла баснословно да кошта Србију

од Други Пишу
0 коментар

Председник Народне странке Вук Јеремић изјавио је да је јуче почела примена „француско-немачког“ плана за Косово и Метохију потписивањем Декларације о принудно и присилно несталим лицима током рата 1999. године, што би Србију могло да кошта стотине милиона, ако не и милијарде евра у будућности.

„Представник Србије, директор Канцеларије за Косово и Метохију Петар Петковић, или из незнања или под инструкцијом, прихватио је текст декларације којим је Србија први пут прихватила да је 1999. године било ’присилно’ или ’принудно’ несталих лица. Србија је ратификовала међународне конвенције којима се обавезује да у таквим случајевима обезбеди процесуирање захтева за астрономска обештећења“, рекао је Јеремић на конференцији за новинаре Чачку.

Јеремић је истакао да је већ први резултат спровођења споразума изузетно неповољан за Србију, а да би спровођење и осталих тачака довело до неупоредиво тежих, непоправљивих последица по српске националне интересе.

„Зато је Народна странка покренула иницијативу за расписивање референдума о одбацивању ’француско-немачког’ плана за независност Косова и Метохије. Референдум није неуставан и сигуран сам да ће грађани великом већином гласова одбацити план којим Србија признаје отцепљење своје јужне покрајине“, рекао је Јеремић.

„Не смемо седети скрштених руку и гледати како председник Србије Александар Вучић кршећи Устав потпуно самовољно предаје део државне територије, и то не било који део. Морају му бити везане руке да спроведе споразум, а то може само народ на референдуму“, додао је Јеремић.

Јеремић је навео да време ради против Србије и да је остало још свега неколико месеци да се Вучић „заустави у велеиздаји“, јер су анексима усвојеним у Охриду прецизно предвиђени рокови за спровођење „француско-немачког“ споразума.

„Самопроглашено ’Косово’ би могло да постане члан УН, а онда више нема назад, и за две године би могло да се уједини са Албанијом у Велику Албанију, што би довело до нових сукоба на Балкану, јер би та држава, настала на етничком принципу, сигурно настојала да се прошири на територије Србије, Црне Горе, Северне Македоније и Грчке“, рекао је Јеремић.

Јеремић, који је и бивши министар спољних послова Србије, рекао је да је власт 2007. године била изложена притисцима да прихвати Ишингеров план, који је готово у зарез исти као „француско-немачки“ план, али је то одбила, а Србија је потом ипак постала кандидат за чланство у ЕУ, добила безвизни режим и почела преговоре о чланству.

„Није, дакле, истина да би одбијање ’француско-немачког’ плана зауставило европски пут Србије. Истина је управо супротна – спровођење плана би удаљило Србију од ЕУ, јер би Вучић од Запада, као гарант спровођења споразума, добио ’лиценцу’ да још јаче гази демократију и људска права. У том пакету је и ископавање литијума, а Вучић би могао да бруталном полицијском репресијом угуши протесте и то уз аплаузе из иностранства“, додао је Јеремић.

Јеремић је навео да је са Чачанима разговарао о проблемима који их тиште и да су се грађани највише жалили на високе цене, недоступност лекова, дуго чекање на специјалистичке прегледе, лоше стање у пољопривреди…

„Многи су били изненађени када смо им показали ’француско-немачки’ план, јер о томе нису могли да се информишу преко медија које контролише режим, и потписали су иницијативу за расписивање референдума. Зато ћемо свом снагом наставити референдумску кампању широм Србије, јер грађанима морамо да кажемо истину, пошто су они изложени само непрекидним Вучићевим тирадама којима слуђује народ и изговара глупости о роботима и аутомобилима без возача“, рекао је Јеремић.

Председник Градског одбора Народне странке Чачак Александар Радојевић рекао је да су у том граду недостатак паркинг-места и саобраћај међу највећим проблемима.

„Саобраћај се одвија споро, што доводи до додатног и непотребног загађивања ваздуха. Неопходно је боље регулисати саобраћај и то ћемо учинити када преузмемо одговорност за вођење града“, рекао је Радојевић.

Можда ти се свиди

Оставите коментар