Почетна » Марина Липовац Танасковић: Централизација моћи на примеру новог ЗОБС-а

Марина Липовац Танасковић: Централизација моћи на примеру новог ЗОБС-а

од Други Пишу
0 коментар

У скупштинску процедуру ушао је Предлог измена закона о безбедности саобраћаја на путевима, који чека прво заседање Скупштине Србије да буде усвојен.

У закон су ушли дуго очекивани „новитети“ везани за регулисање лаких електричних возила, аутономних возила, олдтајмера, преправљана возила и слично, али најважнија политичка измена односи се на централизацију моћи и новца.

Овим законом „апсолутни владар“ свих активности везаних за безбедност саобраћаја је Министарство унутрашњих послова (МУП), јер су од сада и све превентивне активности и акције првенствено у надлежност МУП-а и никог другог.

Ништа мање негативни део закона прописује да ће сва новчана средства од наплате казни за прекршаје и привредне преступе предвиђене прописима о безбедности саобраћаја на путевима припадати републичком буџету.

У претходном закону ова новчана средства била су подељена тако да је 70 одсто припадало буџету (од којих је 75 одсто припадало МУП-у), а 30 одсто буџету јединице локалне самоуправе на чијој територији је прекршај учињен, од се којих 50 одсто користило за поправљање саобраћајне инфраструктуре, односно за одржавање путева, асфалтирање и поправку локалних путева, унапређење зона школа и слично, а осталих 50 одсто за финансирање унапређења безбедности саобраћаја у локалној заједници.

Све локалне самоуправе након усвајања овог закона неће располагати значајним новчаним средствима, па ће ионако лоша мрежа локалних путева због ових измена бити још гора, а унапређење саобраћаја у виду едукације, акције и пројекти у локалној заједници више неће ни постојати.

Србија нема Националну стратегију безбедности саобраћаја, а овим законом се уводи национални годишњи план, као акт који доноси МУП, те уместо да стручњаци буду носиоци стратегије, опет су ту припадници МУП-а.

Национални годишњим планом МУП ће, између осталог, контролисати и рад из научно-истраживачких области и саобраћајног васпитања и образовања, што је у најмању руку срамотно и катастрофално за безбедност саобраћаја.

МУП пише законе, правилнике и акте, спроводи закон и регулише закон. Све надлежности закона о безбедности саобраћаја се централизују у МУП-у, па ће МУП одлучивати и колико новца ће ићи у коју локалну заједницу.

Народна странка позива све председнике локалних заједница да се супротставе директној централизацији новца и власти овим законом.

Апелујемо да се обришу одредбе које прописују централизацију у оквиру овог закона, јер ће у супротном безбедност саобраћаја у локалној заједници бити директно угрожена смањењем директних новчаних примања.

Можда ти се свиди

Оставите коментар