Почетна » Проширење Булевара Зорана Ђинђића: Градска власт доноси одлуке штетне по грађане

Проширење Булевара Зорана Ђинђића: Градска власт доноси одлуке штетне по грађане

од Други Пишу
0 коментар

У последњем подухвату фаворизовања аутомобилског саобраћаја, на уштб свих других решења којима би се смањиле саобраћајне гужве и побољшао квалитет живота у Београду, градоначелник Београда је одлучио да се прошири Булевар Зорана Ђинђића узимањем простора од разделног зеленог острва, чиме ће овај булевар добити три, уместо две саобраћајне траке по смеру.

Упркос томе што Булевар Зорана Ђинђића није прометан и кроз њега пролазе две линије градског саобраћаја, решења попут новог моста преко Саве, као и тунела у његовом наставку се не разматрају, а грађевинске машине су током викенда кренуле у уништавање зеленог острва и ширење булевара за приватне аутомобиле.


“Уместо озбиљног решавања проблема саобраћајних гужви, кроз побољшање јавног превоза, ширење шинских система, као и промоцијом алтернативних видова одрживе мобилности и пешачења, власт СНС-а и СПС-а континуирано доноси одлуке штетне по грађанке и грађане Београда. Булевар Зорана Ђинђића је један у низу примера где додавање још трака за моторни саобраћај неће решити проблем саобраћајних гужви, већ увећати број аутомобила у овом делу Београда”, каже Добрица Веселиновић, градски одборник.


“У саобраћајној струци се појава већег броја аутомобила који долазе са ширењем улица и булевара назива “индукована потражња”, јер је резултат тог проширивања капацитета саобраћајнице за приватне аутомобиле само увећавање броја оних који ту саобраћајницу користе за аутомобилски саобраћај, што води ка томе да су гужве још веће, као и бука и загађење, док је безбедност мања”, наводи Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Зелено-леви фронт / Не давимо Београд.

“На ово треба додати и ефекат топлотних острва, као и утицај претераног загревања града током летњих месеци, јер управо због претераног асфалтирања имамо негативан ефекат не термални комфор грађана”, додаје Буквић.


План Зелено-левог фронта / Не давимо Београд „Од куће до посла за 30 минута“ предвиђа оптимизацију јавног превоза кроз ширење мреже жутих трака за јавни градски превоз, како би највећи број Београђана до жељене дестинације могао да стигне за највише 30 минута.

Целокупни план можете видети на: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар